۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
عملکرد وزارت نفت در حوزه اجرای قانون بودجه در بخش نفت و گاز بررسی شد
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

عملکرد وزارت نفت در حوزه اجرای قانون بودجه در بخش نفت و گاز بررسی شد

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: گزارش عملکرد وزارت نفت در زمینه نحوه اجرای احکام تبصره‌های قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در بخش نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و پخش بررسی شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالعلی رحیمی مظفری در تشریح جلسه کمیسیون انرژی به حضور وزیر نفت و معاونان وی در این کمیسیون به منظور بررسی گزارش عملکرد وزارت نفت در زمینه نحوه اجرای احکام تبصره‌های قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در بخش نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و پخش اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز عملکرد وزارت نفت در اجرای قوانین بودجه سال ۱۴۰۲ در تمامی حوزه‌های مرتبط با وظایف این وزارتخانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در این راستا وزیر نفت گزارشی از اقدامات انجام شده را تشریح کرد.

نماینده مردم سروستان، کرامه و خوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری وزارت نفت در حوزه نفت و گاز ازجمله موضوعاتی بود که مورد بررسی قرار گرفت، افزود: طبق گزارش ارائه شده مجلس ۱۲ آیین نامه مرتبط با احکام بودجه جهت اجرا در سال جاری به دولت و وزارت نفت ابلاغ کرده بود که از این تعداد ۸ آیین‌نامه در هیات وزیران مصوب شده و در نوبت اجرا قرار دارند.

وی ادامه داد: واریز ۹۵ همت توسط وزارت نفت به صندوق ذخیره نفت و گاز یکی از موضوعات مهمی است که باید با هدف هزینه‌کرد برای مدیریت مصرف انرژی، رفع ناترازی و فشارافزایی در پارس جنوبی و افزایش تولید انجام شود که خوشبختانه وزارت نفت تا این لحظه ۳۰ همت آن را واریز کرده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چابکی در هزینه‌کرد این مبلغ درخواست نمایندگان از وزیر نفت بود، اظهار کرد: حدود ۲ همت از آن به پتروشیمی‌ها پرداخت شده و مابقی نیز در میان شرکت‌های همچون شرکت ملی نفت و پالایش و پخش و گاز توزیع شده تا صرف اقدامات زیرساختی شود.

کد خبر: ۲۳۷٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha