۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
بنگاه داری بانکها با گذشت پنج سال از پایان مهلت تعیین شده برای توقف آنها
رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد

بنگاه داری بانکها با گذشت پنج سال از پایان مهلت تعیین شده برای توقف آنها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: باید مشخص شود چرا با وجود این که اکثر بنگاه‌های وابسته و تحت نظارت بانک‌ها زیان‌ده هستند، بانک‌ها همچنان دست از بنگاه‌داری نمی‌کشند.

به گزارش بازار، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: با وجودی که حدود پنج سال از پایان مهلت تعیین شده برای توقف بنگاه داری بانک ها گذشته، بانک ها همچنان بنگاه داری می کنند.

رئیس سازمان بازرسی گفت: با وجودی که حدود پنج سال از پایان مهلت تعیین شده برای توقف بنگاه داری بانک ها گذشته، بانک ها همچنان بنگاه داری می کنند.

خدائیان بنگاه داری را یکی از مشکلات اصلی نظام بانکی کشور ‌دانست و گفت: اکثر بنگاه‌های وابسته به بانک‌ها، زیان‌ده اند؛ اما بانک‌ها همچنان دست از بنگاه‌داری نمی‌کشند که این تصور را به‌وجود می‌آورد که آیا بنگاه‌ها، حیاط‌ خلوت بانک‌ها هستند؟

رئیس سازمان بازرسی گفت: بر اساس قانون رفع موانع تولید که سال ۱۳۹۴ ابلاغ شد، بانک‌ها باید حداکثر ظرف سه سال، بنگاه‌های خود را به‌فروش می‌رساندند که این موضوع، عملی نشده است.

خدائیان همچنین از اضافه‌ برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی که موجب افزایش تورم می شود و پرداخت تسهیلات به افراد و گروه های خاص که شرایط دریافت تسهیلات را ندارند انتقاد و تاکید کرد سازمان بازرسی با این موارد، برخورد می کند.

کد خبر: ۲۳۷٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha