۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد
سخنگوی دولت:

دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

بهادری، سخنگوی دولت در رابطه با شایعه‌ افزایش قیمت بنزین در فضای مجازی گفت: دولت نه تنها هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد، بلکه این امر را حتی در دستور رسیدگی هم قرار نداده است.

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی در بین دانشجویان دانشگاه زنجان، با بیان اینکه ساخت سالانه به طور میانگین یک میلیون مسکن برای کشور ضرورت دارد، اظهار داشت: دولت سیزدهم یک تفاوت جدی با دولت‌های قبل از خودش دارد و آن تفاوت این است که وقتی یک چیزی برای کشور ضرورت داشته باشد باید آن را انجام بدهد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه اگر یک ناترازی را امروز در بازار مسکن شاهد هستیم نتیجه آن است که در سال‌های گذشته یک میلیون مسکن در کشور ساخته نشده است، تصریح کرد: اگر این میزان مسکن سالانه در کشور ساخته می‌شد، شاهد ناترازی، کمبود و دچار جهش‌های قیمت مسکن نمی‌شدیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن نگاه دولت روشن است، ضمن اینکه مسکن در چهار محور ساخته می‌شود، افزود: همین نگاه هم در وزارت راه و شهرسازی حاکم است.

جهرمی سهم مسکن روستایی را ۲۰۰ هزار در سال اعلام کرد و گفت: مسکن بافت فرسوده در اولویت بازسازی قرار دارند ضمن اینکه مسکن ویژه محرومین که در سبد آن حدوداً ۵۰۰ هزار مسکن گنجانده شده است با حمایت نهادهایی همچون کمیته امداد، ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان به صورت جمعی ساخته می‌شود.

سخنگوی دولت همچنین به مساکنی که در شهرها با آن در ارتباط هستیم و یا زمین‌های که مربوط به دولت است، اشاره کرد و ادامه داد: در همه حوزه‌های مسکن مشخص است که چه تعداد باید مسکن ساخته شود.

وی با بیان اینکه ما متاسفانه با برنامه زمانبندی که در حوزه مسکن داشته‌ایم، نتوانسته‌ایم حرکت کنیم، افزود: یکی از دلایل اصلی این موضوع بحث تامین نقدینگی است.

جهرمی با بیان اینکه دوره‌های تورمی بالایی را طی می‌کنیم بنابراین نباید اقدامات ما اقدامات تورم‌زا باشد، ادامه داد: آفت خلق نقدینگی در ساخت مسکن، تورم را به دنبال دارد، لذا با آن سرعتی که می‌خواستیم نتوانسته‌ایم پیش برویم.

وی گریزی به وضعیت صنعت خودرو سازی زد و گفت: میزان تولید خودرو در کشورمان در سال ۹۹، ۷۵۰ هزار خودرو بوده است این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ به یک میلیون و ۳۴۰ هزار خودرو رسید.

سخنگوی دولت از خروج ۵ خودرو از خط تولید که دارای استاندار پایینی بودند خبر داد و افزود: دولت در حال حاضر در کیفیت و کمیت صنعت خودرو تمرکز ویژه‌ای کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با جابه‌جایی معاون سیاسی وزیر کشور گفت: وزیر کشور برای اینکه تنش و اختلاف و چالشی در سال انتخابات پیش نیاید، به این جمع‌بندی رسید که معاون سیاسی خود را جابه‌جا کنند.

جهرمی در رابطه با اینکه چرا در جنگ نرم و جنگ رسانه‌ای دولت سرمایه‌گذاری خوبی نکرده است، بیان داشت: در این رابطه ما هم در حوزه زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم و هم در زمینی می‌جنگیم که حکمرانی آن در اختیار رقیب‌ماست.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در حوزه مذکور نقاط ضعف داریم، افزود: در حوزه نرم‌افزاری روبنا سرمایه‌گذاری کمی شده است ضمن اینکه دولت در هر دو مورد تلاش می‌کند که به مسیر برگردد.

وی با بیان اینکه دولت تمرکز ویژه‌ای در حوزه شبکه ملی اطلاعات دارد، گفت: در حال حاضر پیشرفت کشور در حوزه شبکه ملی اطلاعات به ۶۰ درصد رسیده است.

جهرمی در رابطه با شایعه‌ افزایش قیمت بنزین در فضای مجازی گفت: دولت نه تنها هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد، حتی این امر را در دستور رسیدگی هم قرار نداده است.

سخنگوی دولت در رابطه با اخذ مالیات افزود: پیش از آغاز فعالیت دولت، مالیات ۲۵ درصد بود این در حالی است که در این دولت در حال حاضر ۱۸ درصد مالیات اخذ می‌شود، درصد مالیات را کاهش داده‌ایم و به جای آن جلوی فرار مالیات را گرفته‌ایم.

وی در رابطه با بورس نیز گفت: در این راستا دولت صندوق تثبیت بورس را ایجاد کرد، هرگز دولت نگاهش به بورس به چشم قلک نبوده است.

جهرمی با بیان اینکه کشور با یک بازار معیوب مخربی مواجه بود که به تدریج سعی کرده است بازار بورس را به یک ثبات نسبی برساند، بیان داشت: دولت نگاهش به سهامداران بورسی نگاه حق‌الناسی دارد.

کد خبر: ۲۳۷٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha