۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
ادامه کاهش قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی| قیمت هر تن سنگ آهن به ۱۰۰ دلار رسید!
تحلیل بازار فلزات اساسی؛

ادامه کاهش قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی| قیمت هر تن سنگ آهن به ۱۰۰ دلار رسید!

با ادامه نگرانی ها در خصوص شاخص های ضعیف اقتصادی منتشر شده از اقتصاد چین، قیمت سنگ آهن بار دیگر در بازارهای آسیایی با ریزش محسوس روبرو شد.

به گزارش خبرنگار بازار، با ادامه نگرانی ها در خصوص شاخص های ضعیف اقتصادی منتشر شده از اقتصاد چین، قیمت سنگ آهن بار دیگر در بازارهای آسیایی با ریزشی محسوس روبرو شد.

بر اساس آخرین داده های منتشر شده در بازار، سنگ آهن ۶۲ درصد وارداتی به شمال چین با ریزش قیمت ۲.۲۶ درصدی مواجه شده و به ۱۰۳.۰۱ دلار در هر تن رسیده که پایین ترین نرخ از ماه می به این سو محسوب می شود.

همچنین هر تن سنگ آهن در بورس فلزات دالیان چین نیز با ریزش ۲.۴ درصدی به ۱۰۰.۰۳ دلار رسیده و این در حالیست که این رقم در بورس فلزات سنگاپور به ۹۹.۹۰ دلار رسید.

کارشناسان معتقدند که قیمت فعلی سنگ آهن در لبه خط حمایت سه ماهه خود قرار داشه و از دست رفتن سطح فعلی قیمت می تواند منجر به ریزش سنگین و بیشتر آهن در بازارهای جهانی شود.

ادامه کاهش قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی| قیمت هر تن سنگ آهن به ۱۰۰ دلار رسید!

دلیل اصلی ریزش قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی، وضعیت نامساعد اقتنصاد چین و کاهش تولید کارخانه های بزرگ صنعتی این کشور و همچنین صادرات محصولات چینی اعلام شده است.

این موضوع به ویژه در بخش بازار مسکن نیز بسیار خودنمایی کرده و در حال حاضر، بخش بازار مسکن این کشور که بیش از یک پنجم اقتصاد چین را به خود تخصیص داده، با مشکلاتی جدی دست و پنجه نرم می کند.

کد خبر: ۲۳۷٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha