۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
در اجرای تعرفه پرستاری از حقوق پرستاران دفاع میکنیم
رئیس کل سازمان نظام پرستاری:

در اجرای تعرفه پرستاری از حقوق پرستاران دفاع میکنیم

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: سازمان نظام پرستاری از حق مردم و پرستاران در زمینه تعرفه گذاری نمی‌گذرد و تا ریال آخر آن را پیگیری و محقق خواهد کرد.

به گزارش بازار، محمد میرزابیگی در نشست خبری با محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ شهادت هم‌وطنان در این حادثه را تسلیت گفت و برای بازماندگانشان آرزوی صبر کرد.

وی با تاکید بر آنکه قانون تعرفه گذاری به نفع مردم، نظام سلامت و پرستاران است، گفت: از اجرای قانون بهره‌وری انتقاد داریم و بر نحوه اجرای قانون تعرفه گذاری اشکال داریم، اما خوشبختانه قانون داریم، دستور مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نیز هست اما متأسفانه در اجرا مشکلاتی وجود دارد.

میرزا بیگی با اشاره به اجرای ناقص قانون تعرفه گذاری اعلام کرد: قانون تعرفه گذاری چهار بخش دارد که نخستین مرحله تعیین کا (k) خدمات پرستاری است. دومین مرحله ارزش نسبی خدمات پرستاری است که باید مشخص شود که در واقع روش و ارزش تعیین کا ( k) است. در مرحله سوم ثبت اصولی خدمات پرستاری، ثبت بسته خدمات روزمره و ثبت خدمات ویژه، ثبت خدمات سرپایی و ثبت خدمات طرح‌های ستاره‌دار است و مرحله چهارم کارانه پرستاران است که ۸۵ درصد نرخ خدمات پرستاران است که به صندوق مراکز درمانی ریخته شده است که مبنای عدالت در پرداخت‌هاست.

رئیس سازمان نظام پرستاری به برگزاری انتخابات سازمان نظام پرستاری نیز اشاره کرد و افزود : خوشبختانه در این دوره تعداد داوطلبان انتخابات سازمان نظام پرستاری بیش از دوره‌های گذشته است. و در دوره پنجم نظام پرستاری ۱۲ دستاورد داشته‌ایم که نخستین آن تصویب ۸ قانون در زمینه مطالبات پرستاران است.

میرزابیگی با برشمردن این ۸ قانون ادامه داد: تعرفه گذاری، استخدام، توسعه پرستاری جامع نگر و سرانه پرستاران از جمله این قوانین است و اجرای قوانین مصوب پس از ۱۵ سال در دوره پنجم نیز از جمله دستاوردهای این دوره است.

کد خبر: ۲۳۷٬۱۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha