۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
چگونگی کسب سود در بازار فارکس

چگونگی کسب سود در بازار فارکس

بازار فارکس یکی از بازارهای سرمایه است که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و توجه عده بسیاری از سرمایه‌داران را به خود جلب کرده است.

به گزارش بازار، بازار فارکس یکی از بازارهای سرمایه است که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و توجه عده بسیاری از سرمایه‌داران را به خود جلب کرده است. این بازار که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرمایه در جهان نیز محسوب می‌شود، با گردش مالی ۵ تریلیون دلاری خود در روز، اعتبار زیادی در بین سرمایه‌گذاران یافته است.

 بازار فارکس یکی از بازارهای سرمایه است که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و توجه عده بسیاری از سرمایه‌داران را به خود جلب کرده است. این بازار که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرمایه در جهان نیز محسوب می‌شود، با گردش مالی ۵ تریلیون دلاری خود در روز، اعتبار زیادی در بین سرمایه‌گذاران یافته است.

البته این بازار به خصوص در ایران، هنوز برای برخی ناشناخته مانده و آن هم به دلیل عدم آگاهی‌بخشی یا ضعف آموزش‌های موجود است. هیچ کس توان ریسک بالا و پذیرش مخاطرات موجود در معاملات را ندارد و از عواقب آن نیز گریزان است. حال با توجه به استقبال عمومی، در این مقاله با ما همراه باشید تا کلیه نکات مربوط به بازار فارکس و نحوه کسب سود در آن را بررسی و ارائه کنیم.

بازار فارکس چگونه عمل می‌کند؟

بازار فارکس را شبکه‌ای از بانک‌ها اداره کرده که ۴ مرکز اصلی در نیویورک، سیدنی، لندن و توکیو برای آن تعریف شده است و به دلیل جغرافیای زمانی مختلف، در ۲۴ ساعت شبانه‌روز می‌توان به معامله در آن پرداخت. معاملات نیز در یک فضای مجازی مانند اینترنت و شبکه‌های بین بانکی یا از طریق تلفن صورت می‌گیرد و هیچگونه معامله فیزیکی را در بر نخواهد گرفت.

نحوه عملکرد در این بازار تابع قوانین خاصی است که توسط نهادهای نظارتی کنترل می‌شوند. بهتر است با یک مثال نحوه دقیق عملکرد در این بازار را بیان کرد. به طور مثال:

فرض کنید ۳۰۰۰۰۰ یورو داشته و قصد دارید آن را به دلار تبدیل کنید. باید ابتدا معامله‌ای را انجام داده و طی آن از نرخ تبدیل یا Exchange rate استفاده کنید. نرخ تبدیل نیز در واقع نسبت قیمت دو ارز است و بر اساس آن لحظه که کدام ارز قوی‌تر است، دچار نوسان خواهد شد.

برای معامله‌گران خرد یا افراد عادی که به فعالیت در بازار مشغول هستند، کسب سود بر اساس اختلاف قیمت در زمان ورود به معامله و خروج از آن صورت می‌گیرد. چنانچه تحلیل درست باشد و رسیدن به نقطه مورد نظر اتفاق بیفتد، سود حاصل می‌شود؛ ولی در صورت نقض تحلیل، تریدر متضرر می‌شود.

چگونگی کسب سود در بازار فارکس

نحوه کسب سود از معاملات در فارکس

با آموزش صحیح و اصولی به راحتی می‌توانید به سود بالا دست یابید؛ اما نکته مهم در این‌باره، با آگاهی کامل وارد بازار فارکس شدن است؛ زیرا طبق آمار و تحقیقات به دست آمده از هر ۳ نفری که وارد معاملات می‌شوند، ۲ نفر ضرر می‌کند؛ به همین دلیل برای ورود به این بازار توجه به نکات زیر الزامی است.

فراگیری همه موارد و آشنایی با ذات آن

بهترین کار قبل از شروع کار در بازار فارکس، آموزش اصولی بوده و پس از آن اقداماتی مانند خرید و فروش، جهت معاملات آزمایشی است. توصیه می‌شود قبل از شروع سرمایه‌گذاری واقعی، حتما مراحل فوق را جهت کاهش احتمال ضرر انجام دهید.

مدیریت ریسک معاملات بازار فارکس

مرحله مدیریت ریسک در واقع فرآیند شناسایی، ارزیابی و کاهش ریسک در این بازار است و یک جنبه بسیار مهم کار محسوب می‌شود؛ زیرا باعث محافظت از سرمایه و محدود کردن ضرر خواهد شد. چند عنصر کلیدی که سبب مدیریت ریسک در بازار فارکس می‌شود، عبارت‌اند از:

• اندازه موقعیت که در واقع سطح معینی از ریسک را تعیین می‌کند تا در صورت ضرر نیز درصد کمی از موجودی کم شده و باقی‌مانده جان سالم به در ببرد.

• دستورات توقف ضرر یا استاپ لاس که در جهت کاهش ضرر حیاتی است و زمانی که سطح قیمت به حد معینی می‌رسد، به طور خودکار معامله بسته شده و از ضرر بیش از حد جلوگیری می‌شود.

• نسبت ریسک به پاداش که به مقایسه نسبت سود بالقوه با ضرر احتمالی می‌پردازد.

• تنوع داشتن معامله در جفت ارزهای مختلف و بازه‌های زمانی متفاوت که به کاهش ریسک و احتمال ضرر، کمک شایانی می‌کند.

• استفاده از تحلیل تکنیکال که در واقع بررسی و مطالعه داده‌های بازار گذشته است.

• توجه به تقویم اقتصادی که سبب آگاهی از رویدادهای آتی شده و ممکن است بر ارزهایی که معامله می‌کنید، تأثیر بگذارد.

چگونگی کسب سود در بازار فارکس

عواملی که بازگشت سرمایه را تحت تأثیر قرار می‌دهد

برای کسب سود و درآمد در بازار فارکس باید با عوامل مهمی که سبب تاخیر در برداشت سود از حساب می‌شوند، آشنا بود. برخی از این عوامل جزو الزامات نظارتی بوده که برخی کشورها از جمله آمریکا روی آن‌ها مقررات سختگیرانه‌ای دارند. این عوامل عبارت‌اند از:

• مسائل فنی که در واقع مانند تعمیر و نگهداری سیستم عمل کرده و وجود اشکالات نرم‌افزاری در آن یا قطع سیستم، باعث به تاخیر انداختن روند برداشت می‌شود.

• زمان پردازش که مستقیما به کارگزار و روش برداشت بستگی دارد و ممکن است چندین روز یا بیشتر طول بکشد تا درخواست برداشت بررسی شود.

• تاخیر در سیستم بانکی که قطعا حواله‌های بانکی، چک و انواع تراکنش‌های دیگر در سیستم بانکی را شامل می‌شود.

• شرایط بازار مانند نوسانات یا اخبار غیرمنتظره که سبب تاخیر در برداشت سود خواهد شد.

• محدودیت‌های برداشت که در بیشتر مواقع رخ می‌دهد. کارگزاران دارای محدودیت برداشت روزانه، هفتگی یا ماهانه هستند.

با آموزش صحیح در بازار فارکس بیشترین سود را دریافت خواهید کرد؛ ولی باید بدانید که فراگیری و آگاهی داشتن باعث لذت بردن از کار، پایین آمدن احتمال شکست و تخمین حد ضرر یا استاپ لاس خواهد شد.

استراتژی معاملاتی

اسکالپینگ یک استراتژی معاملاتی است که در آن، تعداد زیادی معامله در مدت زمان کوتاهی به وقوع می‌پیوندد. این یک استراتژی موثر در جهت کسب سود روزانه است که تا زمانی که به درستی انجام شود، در عرض چند دقیقه تا چند ساعت، سودهای کوچک و بزرگ را از آن خود می‌کند.

چگونگی کسب سود در بازار فارکس

جمع‌بندی

اینکه با معاملات موفق در مدت زمان کوتاه به درآمد برسید، قطعا تجربه‌ای هیجان‌انگیز خواهد بود. برای این کار بهتر است با آگاهی بالا و بعد از آموزش‌های اصولی وارد بازار معامله شده تا هرگز دچار ضرر سرمایه نشوید. البته باید بدانید معاملات همیشه به سود شما نخواهند بود و پیش‌بینی قطعی بازار فارکس کاری دشوار است که نیازمند دارا بودن مهارت در این زمینه است.

شما باید با تخصص و صبر و تلاش به مقصود خود رسیده و از بازار فارکس کسب درآمد کنید. این نکته را فراموش نکنید که باید استراتژی‌های مالی خود را بر اساس تجربیات بنا کنید و هرگز به شانس و اقبال اکتفا نکنید؛ زیرا تنها با استراتژی‌های هدفمند به پول زیاد خواهید رسید.

کد خبر: ۲۳۷٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha