۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
واردات ۶ میلیارد دلار محصول و نهاده های کشاورزی
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت:

واردات ۶ میلیارد دلار محصول و نهاده های کشاورزی

وفابخش، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: امسال ۶ میلیارد دلار محصول و نهاده کشاورزی وارد می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، جواد وفابخش، معاون وزیر جهاد کشاورزی، در باردید از مزارع پارس آباد با اشاره به واردات ۱۴ میلیارد دلار محصول و نهاده کشاورزی برای تامین نیازهای ضروری کشور در سال گذشته گفت: امسال این رقم کاهش یافته و بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی در اولویت کاری وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر تلاش مسوولان و تولیدکنندگان برای تامین نیازهای بخش کشاورزی از داخل کشور بیان‌کرد: کاهش میزان واردات کشاورزی، فشار زیادی را به بخش زراعت در داخل کشور برای جبران کسری تولید و تامین نیاز داخلی وارد می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت اضافه‌کرد: برغم این هدف‌گذاری سخت و کاهش چند برابری واردات، همه تلاش بر این است که با جهش در عرصه تولید، نیاز خود را از داخل تامین کنیم.

وفابخش افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای این منظور اقدام به شناسایی قطب‌های مهم تولید محصولات و نهاده‌های کشاورزی کرده و بر افزایش تولید در چند استان از جمله خوزستان و اردبیل متمرکز شده است.

وی امکانات کشور را در عرصه کشاورزی محدود عنوان و بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در صدد است تا قطب‌های کشاورزی کشور را احیا کرده و در فضای تحریم، جهشی را در تولید انواع محصولات کشاورزی داخلی رقم بزند.

کد خبر: ۲۳٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha