۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
گرما و رطوبت مصرف برق را در شمال کشور افزایش داد
مدیر کنترل سیستم دیسپاچینگ ملی ایران:

گرما و رطوبت مصرف برق را در شمال کشور افزایش داد

مدیر بهره‌برداری وکنترل سیستم دیسپاچینگ ملی ایران اعلام کرد در مناطق شمالی کشور به ویژه استان‌های مازندران، گیلان و گلستان تداوم گرما همراه با رطوبت باعث افزایش مصرف برق زیادی شده است.

به گزارش بازار، مازیار جمشیدی مدیر بهره‌برداری و کنترل سیستم دیسپاچینگ ملی با بیان اینکه روز گذشته میزان تقاضای مصرف برق کشور به ۷۲۵۰۰ مگاوات رسید، گفت: آمارها حاکی از آن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش حدود ۵۰۰۰ مگاواتی مصرف برق مواجه هستیم.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور، روند نمودارها نشان می‌دهد امروز هم میزان تقاضای مصرف برق مثل روز گذشته یعنی ۷۲ هزار مگاوات است.

جمشیدی در پاسخ به این سوال که میزان مصرف برق کشور به تفکیک مشترکان خانگی، تجاری و اداری چقدر است، اظهار کرد: ۳۷ درصد از مصرف برق کشور به بخش صنعت، ۳۴ درصد به مصرف بخش خانگی و ۱۴ درصد در بخش کشاورزی و ۱۰ درصد هم به بخش تجاری عمومی و روشنایی معابر کشور اختصاص دارد. جمشیدی ادامه داد: از ساعت ۱۱.۳۰ است تا ۵ ساعت بعد یعنی ساعت ۱۷ در بازه اوج مصرف برق قرار داریم، بنابراین با توجه به تداوم گرما از مردم درخواست می‌کنیم کماکان توصیه‌های مدیریت مصرف برق را رعایت کنند تا همه مردم به ویژه در مناطق گرمسیر از برق پایدار بهره‌مند شوند.

وی افرود: در مناطق شمالی کشور به ویژه استان‌های مازندران، گیلان و گلستان که تداوم گرما همراه با رطوبت باعث افزایش مصرف زیادی شده است از هموطنان درخواست می‌کنیم، برای تامین برق مطمئن و پایدار برای همه به توصیه‌های مدیریت مصرف برق توجه ویژه داشته باشند.

کد خبر: ۲۳۷٬۰۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha