۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵
مصرف برق در اردبیل رشد ۱۰ درصدی داشت
مدیرعامل برق اردبیل:

مصرف برق در اردبیل رشد ۱۰ درصدی داشت

اردبیل- قدیمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اردبیل گفت: گرمای بی سابقه در استان به افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق دامن زده و تأمین انرژی با چالش روبه رو شده است.

حسین قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا و خشکسالی رخ داد، ما در روزهای اخیر با افزایش مصرف برق در مناطق مختلف استان به ویژه شهرهای شمالی روبه رو هستیم که انتظار می رود همچنان هموطنان رعایت الگوی مصرف را مد نظر قرار دهند.

وی تصریح کرد: به ازای افزایش هر درجه دمای هوا ما با افزایش مصرف یک هزار و ۸۰۰ مگاواتی برق روبه رو هستیم که در این شرایط انتظار می رود هموطنان با صرفه جویی و مصرف بهینه شرکت برق را در تأمین انرژی پایدار کمک کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اردبیل گفت: در روزهای اخیر افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق شرایط متفاوتی را در استان رقم زده تا آمار مصرف برق به بیش از ۷۴۰ مگاوات برسد.

قدیمی رعایت دمای آسایش ۲۴ درجه را در کنار عدم استفاده از وسایل برقی در ساعات اوج مصرف یادآور شد و افزود: پیک ساعات مصرف انرژی در استان روزانه ۱۱ تا ۱۷ عصر و شبانه نیز ۲۰ تا ۲۳ شب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از تعداد مشترکان خانگی که برای ۴۵۲ هزار مشترک قبض برق صادر شده، ۱۴۹ هزار مشترک پاداش مصرف درست و صرفه جویی را دریافت کردند.

قدیمی اضافه کرد: این امر به صرفه جویی پنج میلیون کیلووات ساعت کاهش مصرف برق منجر شده و پرداختی پاداش برای مشترکان نیز به میزان ۶ میلیارد تومان اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اردبیل بیان کرد: همچنان انتظار می رود با توجه به تداوم گرما تا آخر هفته هموطنان در مصرف برق رعایت الگوی بهینه را مد نظر قرار دهند.

کد خبر: ۲۳۷٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha