۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
سهم بخش خدمات در اقتصاد استان زنجان به ۴۰ درصد رسیده است
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

سهم بخش خدمات در اقتصاد استان زنجان به ۴۰ درصد رسیده است

زنجان-جعفری،مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: سهم بخش خدمات در اقتصاد استان زنجان در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۷.۶ دهم درصد بود که در سال ۱۴۰۱ این آمار مرز ۴۰ درصد را رد کرده است. 

طیب جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه سهم بخش صنعت از اشتغال استان زنجان، ۳۳.۶ درصد است، گفت: ۴۱ درصد تولید ناخالصی داخلی استان مربوط به بخش خدمات است.

وی ابراز داشت: بخش خدمات باید از جهت ایجاد اشتغال سهم بیشتری داشته باشد.

مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: سهم بخش خدمات در اقتصاد استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۷.۶ دهم درصد بود که در سال ۱۴۰۱ این آمار مرز ۴۰ درصد را رد کرده است.

جعفری تاکید کرد: ۴۱ درصد شاغلان استان در بخش خدمات مشغول شدند که این نشان از برنامه منسجمی در این حوزه دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ در استان ۳۴۸ هزار فرد شاغل و ۲۴ هزار و ۴۰۰ نفر فرد بیکار وجود داشت،تاکید کرد: این آمار در سال ۱۴۰۱ جمعیت فعال کشور رشد ۹ دهم درصدی داشت که در استان جمعیت فعال استان به ۴۰۵ هزار و ۲۰۵ نفر رسید.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان بیان داشت: در سال ۱۴۰۰ درصد افراد جدیدی که وارد کار شدند که در استان زنجان ۱۳ درصد بود.

جعفری نسبت اشتغال در سال ۱۴۰۰ در استان را ۴۲.۵ اعلام کرد و گفت: این رقم برای کشور ۳۷ درصد بود و در سال ۱۴۰۱ نسبت اشتعال استان ۴۵.۷ درصد بوده که رقم کشوری ثابت بوده و این شاخص نشان می‌دهد استان به لحاظ بازار کار پویایی لازم را داشته است.

کد خبر: ۲۳۶٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha