۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
افزایش ۵۰ درصدی صدور مجوزهای دامپزشکی در درگاه ملی مجوزها
رئیس سازمان دامپزشکی اعلام کرد

افزایش ۵۰ درصدی صدور مجوزهای دامپزشکی در درگاه ملی مجوزها

رئیس سازمان نظام دامپزشکی اعلام کرد با بهره گیری از خدمات الکترونیکی درگاه ملی مجوزها، صدور پروانه‌های دامپزشکی ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار، حامد زارعی در گفتگو با خبرنگاران حوزه سلامت غذایی و دام و طیور، از افزایش ۵۰ درصدی صدور مجوزهای دامپزشکی خبر داد و افزود: در ۱۵ ماه اخیر، بیش از ۷۰ هزار پروانه کسب و کار مربوط به دام و طیور و آبزیان صادر شده که نسبت به مدت مشابه قبل افزایش ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: تا پایان بهار امسال، در زمینه دام ۱۷۱۴۳ پروانه، در حوزه طیور ۱۸۹۰۰ پروانه و در حوزه آبزیان ۴۵۴۱ پروانه صادر شده است.

در زمینه داروخانه، درمانگاه، بیمارستان، پلی‌کلینیک، دفتر اشتغال، مایه‌کوبی و آزمایشگاه‌های مربوط به دامپزشکی نیز در همین مدت ۴۳۰۶ پروانه تاسیس و تمدید صادر شده است.

وی افزود: در این مدت برای میادین دام ۱۲۱ پروانه، مراکز جمع‌آوری شیر ۱۳۷ پروانه، مراکز تولید و انجماد و نگهداری مواد ژنتیکی ۱۴ پروانه و درخصوص گواهی بهداشتی دامداری‌های روستایی ۲۶ هزار و ۸۰۶ پروانه صادر شده که نشان دهنده همکاری و همیاری سازمان و بخش خصوصی است.

زارعی یکی از عمده‌ترین عوامل افزایش صدور این مجوزها را شکستن انحصار و برخی از محدودیت‌ها عنوان کرد و گفت: همه این اعداد در سامانه سماک وزارت جهاد کشاورزی به صورت رسمی ثبت شده است.

وی افزود: با اجرای قانون اتصال به درگاه ملی مجوزها، متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه سماک وزارت جهاد کشاورزی برای دریافت مجوز اقدام کنند و پس از ارجاع درخواست‌ها به نظام دامپزشکی، فرایندهای قانونی و بازرسی‌ها به منظور حراست از سلامت غذای مردم طی شده و مجوز درخواستی با امضای رئیس استان صادر می‌شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی با تاکید بر اینکه سلامت غذایی جامعه خط قرمز این سازمان است، تصریح کرد: اگر کسی وارد درگاه ملی شد، اما با موازین سازمان نظام مطابقت نداشت، مجوز صادر نمی‌شود.

زارعی گفت: این پروسه طبق قانون یک ماه طول می‌کشد چراکه لازم است بازرسی‌ها و بررسی‌ها به دقت صورت گیرد.

کد خبر: ۲۳۶٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha