۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
اعلام استعفای نیکزاد؛ وداع با بنیاد در گرماگرم مرداد| روایت طوفان، زلزله و سیل هایی که بحران نشدند
«بازار» گزارش می دهد

اعلام استعفای نیکزاد؛ وداع با بنیاد در گرماگرم مرداد| روایت طوفان، زلزله و سیل هایی که بحران نشدند

در حالی امروز مراسم تودیع و معارفه رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور مدیران و روسای بنیاد مسکن استان ها برگزار شد که طبق گفته نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن او استعفا داده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: مراسم تودیع و معارفه رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور روحانی نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، معاون معماری و شهرسازی، مدیران کل بنیاد مسکن استان ها برگزار شد.

این مراسم در حالی با حضور تمام مدیران استان ها و روسای بنیاد مسکن برگزار شد که مهمان های ویژه ای نیز داشت. یکی از این مهمان های ویژه محمد سعیدی کیا وزیر اسبق راه و شهرسازی بود. نکته ای که در این مراسم اکثر مهمان های آن به آن اشاره داشتند عملیاتی بودن رئیس سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود.

در این مراسم روحانی نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سخنرانی کرده و در میانه صحبت های خود به استعفای نیکزاد رئیس سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد.

اکبر نیکزاد رئیس سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه قرار بود در جلسه امروز مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز حضور داشته باشند اما به خاطر کسالتی که داشتند عذرخواهی کردند گفت: در طول دو سال ریاست خود بر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۲۵ سیل، ۸ زلزله و یک طوفان رخ داد که یک مورد این حوادث ایجاد بحران نکرد.

در این دو سال ، ستاد بازسازی تبدیل به ستاد محرومیت زدایی شد. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه مسکن در این دو سال گذشته موفق شد تا ۴۸۸ هزار واحد مسکونی را آغاز و ۱۵۷ هزار واحد مسکونی را تحویل دهد

او ادامه داد: در این دو سال ، ستاد بازسازی تبدیل به ستاد محرومیت زدایی شد. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه مسکن در این دو سال گذشته موفق شد تا ۴۸۸ هزار واحد مسکونی را آغاز و ۱۵۷ هزار واحد مسکونی را تحویل دهد. البته در حال حاضر ۳۳۱ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است.

۱۵۷ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۱۷۴ هزار واحد مسکونی در روستاها است. به هر حال در موضوع مسکن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هر چه در توان داشته است به میدان آورده است

نیکزاد خاطر نشان کرد: از این میزان واحد مسکونی در حال احداث ۱۵۷ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۱۷۴ هزار واحد مسکونی در روستاها است. به هر حال در موضوع مسکن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هر چه در توان داشته است به میدان آورده است.

در دو سال گذشته سختی های زیادی برای احیای بافت فرسوده متحمل شدیم. اما موفق شدیم تا ۱۳ هزار واحد مسکونی تا الان احداث و در حال ساخت داشته باشیم

رئیس سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در دو سال گذشته سختی های زیادی برای احیای بافت فرسوده متحمل شدیم. اما موفق شدیم تا ۱۳ هزار واحد مسکونی تا الان احداث و در حال ساخت داشته باشیم.

نیکزاد با بیان اینکه ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که تمام این روستاها دارای طرح هادی هستند ادامه داد: در دو سال گذشته ۱۸ هزار و ۵۷۵ طرح هادی با اعتباری بالغ ۱۶ هزار و ۵۵۱ میلیارد تومان داشتیم. تاکنون نیز ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی دارای سند هستند.

برگزاری مراسم تودیع نیکزاد| رئیس سابق بنیاد مسکن: ستاد بازسازی به ستاد محرومیت زدایی تبدیل شد

در این مراسم غلامرضا صالحی رئیس جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در سخنانی اعلام کرد تمام تلاش خود را خواهد کرد تا برنامه های بنیاد مسکن را به خوبی پیش برده و عملیاتی کند.

صالحی در جاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه محوری ترین فعالیت بنیاد مسکن، موضوع مسکن است گفت: اقدامات خوبی در حوزه مسکن هم در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و هم در روستاها صورت گرفته است. و بنیاد مسکن تعهداتی که از نهضت ملی مسکن پذیرفته است با درایت خوبی که صورت گرفته است، پروژه های مسکن ملی در شهرها پیشرفت خوبی داشته است.

وی افزود: قطعا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این برنامه ها را ادامه خواهد داد در حوزه نهضت ملی مسکن روستایی با سیاست های جدید اقدامات خوبی انجام خواهیم داد تا در این حوزه تحرکات و پبشرفتهای خوبی حاصل شود تا در آینده خبرهای خوبی برای مردم داشته باشیم.

غلامرضا صالحی پیشتر مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم و استان تهران را بر عهده داشت. غلامرضا صالحی از امروز جایگزین اکبر نیکزاد که دو سال رئیس بنیاد مسکن بود، شد.

کد خبر: ۲۳۶٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امیر IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      0 0
      امیدوارم فقط هر کسی که در راس امور قرار میگیره به فکر عدالت و رفع رانت خواری باشه