۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
کدام کشورها بالاترین سرانه میلیاردرها را دارند؟
در سایه افزایش جمعیت ثروتمندان جهان؛

کدام کشورها بالاترین سرانه میلیاردرها را دارند؟

داده‌های نشریه فوربس از میلیاردرهای جهان نشان می‌دهد جمعیت ثروتمندان سال‌به‌سال در حال افزایش است و بیشترین تعداد این ثروتمندان در آمریکا سکونت دارند.

به گزارش بازار، موسسه آکسفام، یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بین‌المللی جهان که در زمینه ریشه‌کن کردن فقر و گرسنگی در جهان فعالیت دارد، باور دارد میلیاردرها ثروت خود را خلق نمی‌کنند، بلکه آن را از دیگران می‌گیرند و به دارایی‌های خود می‌افزایند. افزایش تعداد میلیاردرها در جهان به معنی افزایش نرخ فقر نسبت به رشد اقتصادی است. از سال ۲۰۲۰ به بعد، ۱ درصد از جمعیت جهان توانسته دوسوم از ثروت سیاره زمین را در اختیار داشته باشد. سال گذشته نابرابری اقتصادی برای اولین بار به‌شدت افزایش پیدا کرد و بانک جهانی هشدار داد سازمان ملل قادر نخواهد بود تا سال ۲۰۳۰ هدف خود برای پایان بخشیدن به فقر مطلق را محقق سازد. آکسفام خواهان تغییر سیاست پرداخت مالیات برای میلیاردرها است زیرابه اعتقاد این سازمان سطح نابرابری در جهان غیرقابل‌پذیرش است.

بااین‌همه، هرسال ثروت در جهان دست‌به‌دست می‌شود و به جمعیت میلیونرها افزوده می‌شود. داده‌های نشریه فوربس از آمار میلیونرهای جهان نشان می‌دهد بیشترین شهروندان میلیاردر جهان ساکن آمریکا هستند و ۷۳۵ نفر آمریکایی ثروتی به ارزش ۴٫۵ هزار میلیارد دلار در اختیاردارند.

چین با داشتن ۴۹۵ میلیاردر که مالک مجموع ثروتی برابر ۱٫۶۷ هزار میلیارد دلار هستند، در رتبه دوم جهان قرارگرفته است و هند با داشتن ۱۶۹ میلیاردر پیش از آلمان که خانه ۱۲۶ میلیاردر است، در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند. همچنین آمارهای فوربس نشان از حضور ۳۳۷ زن میلیاردر در جهان دارد؛ اما رتبه‌بندی کشورها بر اساس سرانه تعداد افراد میلیاردر متفاوت از رتبه‌بندی جمعیتی آن‌ها است. تقسیم داده‌های فوربس درباره آمار میلیاردرهای هر کشور بر جمعیت کشورها سرانه میلیاردری هر کشور را تعیین خواهد کرد و در این رتبه‌بندی، آمریکا مقام اول را در اختیار ندارد.

هنگ‌کنگ از بالاترین سرانه میلیاردر در جهان برخوردار است. باوجوداینکه تنها ۶۶ میلیونر در این منطقه ساکن هستند، اما سرانه میلیاردرها در این منطقه ۷٫۳۴ میلیون نفری برابر ۰٫۰۰۰۰۰۸۹۸ است. مجموع ثروت میلیاردرهای هنگ‌کنگی برابر ۳۵۰ میلیارد دلار است و ثروتمندترین آن‌ها، ۳۷٫۸ میلیارد دلار ثروت در اختیار دارد.

سنگاپور پس از هنگ‌کنگ با سرانه ۰٫۰۰۰۰۰۶۲۱ میلیاردر در ۵٫۶ میلیون جمعیتی که دارد، رتبه دوم جهان را در اختیار دارد. ثروتمندترین فرد در سنگاپور ثروتی به ارزش ۱۴٫۱ میلیارد دلار در اختیار دارد و مجموع میلیاردرهای این کشور ۳۵ نفر هستند.

سوئیس با جمعیتی برابر ۸٫۷ میلیون نفر و ۴۱ میلیاردر، دارای سومین سرانه بالای میلیاردر در جهان است. ثروتمندترین میلیارد در این کشور ثروتی برابر ۳۰٫۲ میلیارد دلار در اختیار دارد. پس از سوئیس، سوئد با جمعیت ۱۰٫۴ میلیون نفری و ۳۹ میلیاردر در رتبه چهارم سرانه میلیاردرهای جهان ایستاده است. ثروتمندترین فرد سوئدی ثروتی برابر ۱۸٫۱ میلیارد دلار در اختیار دارد. اسرائیل (رژیم صهیونیستی) با جمعیتی برابر ۹٫۵ میلیون نفر و ۳۰ میلیاردر در رتبه پنجم جهانی قرارگرفته است و مهم‌ترین میلیاردر آن ۱۹٫۸ میلیارد دلار ثروت دارد.

آمریکا برخلاف رتبه‌بندی که بر اساس مجموع تعداد و مجموع ثروت انجام می‌گیرد، در رتبه‌بندی بر اساس سرانه در رتبه ششم جهانی قرار می‌گیرد. این کشور با جمعیتی برابر ۳۳۳٫۲ میلیون نفر، ۷۳۵ میلیاردر دارد و مجموع ثروت آن‌ها ۴٫۵ هزار میلیارد دلار است. از این میزان ۲۲۵ میلیون دلار در اختیار ثروتمندترین فرد آمریکایی، ایلان ماسک قرار دارد.

تایوان با جمعیتی برابر ۲۳٫۸ میلیون نفر و داشتن ۵۲ میلیاردر در رتبه هفتم جهانی قرارگرفته است. ارزش خالص ثروت میلیاردرهای تایوانی ۸٫۸ میلیارد دلار برآورد شده است. در استرالیا ۴۷ میلیاردر ساکن‌اند و ثروتمندترین آن‌ها جینا راینهارت ثروتی به ارزش ۲۶٫۵ میلیارد دلار دارد. این کشور ازنظر سرانه میلیاردرها در رتبه هشتم جهانی قرارگرفته است و پس‌ازآن کانادا، با داشتن ۶۳ میلیاردر و جمعیتی ۳۸٫۹ میلیون نفری در رتبه نهم قرار می‌گیرد. ثروتمندترین فرد کانادایی دیوید تامسون نام دارد که ۵۶٫۶ میلیارد دلار ثروت در اختیار دارد. درنهایت، آلمان دهمین عضو لیست ۱۰ کشور با بالاترین سرانه میلیاردرهای جهان را تشکیل می‌دهد. این کشور با ۸۴ میلیون نفر جمعیت، ۱۲۶ میلیاردر دارد و ارزش ثروت ثروتمندترین آن‌ها برابر ۴۷٫۴ میلیارد دلار است.

ایتالیا، انگلیس، روسیه، فرانسه، کره جنوبی، چین، ژاپن، برزیل، هند و اندونزی به ترتیب در رتبه‌های یازدهم تا بیستم لیست بالاترین سرانه میلیاردرهای جهان قرارگرفته‌اند.

کد خبر: ۲۳۶٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha