۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
کشاورزی دانش‌بنیان اولویت اصلی دولت‌ها باشد
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

کشاورزی دانش‌بنیان اولویت اصلی دولت‌ها باشد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در رابطه با ضرورت ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها و توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب برنامه تحولی دولت و مجلس نسبت به افزایش راندمان تولید و خدمات بخش کشاورزی کشور تاکید کرد.

به گزارش بازار، محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط ‌زیست مجلس شورای اسلامی در بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان فارس با تاکید بر اینکه توسعه کشاورزی دانش‌پایه یکی از اولویت‌های اصلی کشور است، گفت: کشاورزی دانش‌بنیان باید در اولویت اصلی دولت‌ها باشد تا بتوانیم سیاست‌های توسعه‌ای این بخش را به مرحله اجرا برسانیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا باید تقویت شوند، ادامه داد: با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا که رسالت تبدیل ایده‌های خلاقانه به محصول نهایی قابل بهره‌برداری در عرصه‌های مختلف را دارند، امکان تحقق اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای دولت نیز فراهم می‌شود.

وی تجاری‌سازی دستاوردهای علمی‌تحقیقاتی این شرکت‌ها را یکی از اهداف اصلی تشکیل مراکز مذکور دانست و افزود: تبدیل ایده به محصول هدف نهایی شرکت‌های دانش‌بنیان است که کاربرد تأثیرگذاری در افزایش راندمان تولید و خدمات در بر دارد.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی از دولت خواستار افزایش ظرفیت ۵ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی به ۲۰ درصد شد و اظهار داشت: با جذب و بکارگیری ظرفیت های علمی‌ از جمله منابع انسانی توانمند و کارآمد باید بتوانیم به طور فراگیر نسبت به افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان و سهم آن‌ها در توسعه همه‌جانبه نظام تولید و بخش خدمات اثرگذار باشیم.

عسکری اضافه کرد: یکی از برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم مربوط به توسعه زیرساخت‌ها و توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان است که انتظار داریم این فرآیند در فارس شتاب گیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع نیازهای جامعه به علم و فناوری با هدف توسعه هدفمند اقتصاد ملی باشد، تصریح کرد: معاونت علمی ریاست‌جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی مکلف به حمایت از تولیدکنندگان هستند و در این راستا بایستی یک الگوی مدیریتی جهت بکارگیری ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه دهند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش حجم و کیفیت تولید محصولات کشاورزی باید مورد توجه جدی دولت سیزدهم قرار داشته باشد، گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف به راه‌اندازی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است تا بتوان علاوه بر امنیت غذایی و افزایش بهره‌وری محصولات و فرآورده‌های کشاورزی در افزایش درآمد تولیدکنندگان و رفع مشکلات موجود نظام اقتصادی نیز شاهد اثرگذاری لازم دستگاه‌های اجرایی باشیم.

عسکری در پایان در رابطه با ضرورت رویکرد تحول‌گرای وزارت جهاد کشاورزی در دانش‌بنیان کردن کشاورزی خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه و بستر مشارکت و همکاری واحدهای تولیدی فعال و کشاورزان پیشرو با شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از راهکارهای هدفمند وزارت جهاد کشاورزی در تقویت نظام تولید است که بایستی برنامه تحولی آن توسط دولت و مجلس با سازوکارهای مناسب قانونی و اجرایی نیز ترسیم و عملیاتی شود.

کد خبر: ۲۳۶٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha