۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
پیش‌بینی بارش‌های فراتر از نرمال در پاییز امسال
رئیس سازمان هواشناسی کشور خبر داد

پیش‌بینی بارش‌های فراتر از نرمال در پاییز امسال

رئیس سازمان هواشناسی کشور از پیش‌بینی بارش‌های فراتر از نرمال در فصل پاییز خبر داد و بر مدیریت مصرف آب توسط نهادهای مرتبط و مردم تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سحر تاج‌بخش مسلمان رئیس سازمان هواشناسی کشور بارش‌های پاییز سال جاری را فراتر از نرمال پیش‌بینی کرد و گفت: اطلاعات نقشه‌های هواشناسی حاکی از آن است که بارش‌های پاییزی به ویژه در نیمه غربی کشور با حجم بیشتری رخ دهد و امید است که این بارش‌ها مقداری از کم بارشی را در سال آبی امسال جبران کند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور در ادامه خاطر نشان کرد: با وجود این بارش‌ها گشور ایران در منطقه‌ای از کره زمین قرار دارد که پیامدهای تغییر اقلیم به صورت خشکسالی و کم آبی به میزان زیادی ظاهر شده است.

تاج‌بخش ادامه داد: از طرفی مدیریت منابع آبی متناسب باتغییر اقلیم و شرایط زیست محیطی انجام نشده و بسیاری از منابع زیرزمینی را به همین دلیل از دست داده‌ایم.

وی افزود: اگرچه بارش‌های فراتر از نرمال در فصل پاییز خواهیم داشت اما شرایط آبی کشور چندان مناسب نیست بنابراین باید هم در زندگی شخصی و هم در بخش‌های تخصصی دقت لازم در مدیریت منابع آبی رعایت شود.

تاج‌بخش، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت را سه حوزه اصلی در مدیریت منابع آبی دانست و گفت: باید با برنامه‌ریزی مشخص به سمت کاهش خسارات زیست محیطی ناشی از کمبود آب مثل فرونشست‌ها، سیلاب‌ها، عدم جمع آوری آب‌های سطحی ناشی از بارش‌ها و یا راه‌اندازی آبخیزداری‌ها باشیم.

کد خبر: ۲۳۶٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha