۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
۱.۲ میلیون نفر تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار می‌گیرند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران:

۱.۲ میلیون نفر تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار می‌گیرند

مصرزاده، مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از تسریع احداث واحدهای۷ و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران پس از بازدید رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش بازار، عباسعلی مصرزاده گفت: پروژه احداث واحدهای ۷ و ۸ تصفیه‌خانه جنوب به دلیل نقش کلیدی در پیشگیری از آلودگی محیط‌زیست و بازچرخانی آب در شرایط کم آبی پایتخت از پروژه‌های مهم و با اولویت آب و فاضلاب استان تهران بوده و باید عملیات اجرایی آن با حداکثر سرعت ادامه یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام پیمانکار مبنی بر کمبود برخی مصالح و اقلام مورد نیاز جهت سرعت بخشی پروژه، با دستور مدیرعامل آبفای استان تامین میلگرد مورد نیاز پروژه به میزان تقریبی ۱۵۰۰ تن از محل منابع داخلی شرکت فاضلاب در دستورکار قرار گرفت و تاکید شد عملیات ساختمانی بخش مایع این تصفیه‌خانه باید تا پایان سال‌جاری به اتمام برسد.

مصرزاده تصریح کرد: واحدهای ۷ و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران با ظرفیت متوسط ۲۳۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز، جمعیتی در حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد و سالیانه ۸۰ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده به چرخه طبیعت برمی‌گردد.

طبق اعلام مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران، پروژه از ابتدای شروع کار در بهمن ماه ۱۳۹۸ تا بهمن ماه ۱۴۰۱ فقط ۸ درصد پیشرفت داشته است ولی از بهمن ماه سال گذشته تاکنون با تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز پروژه از محل مصوبات سفر رئیس جمهور، پیشرفت پروژه به ۲۰ درصد رسیده است.

به عبارتی عملکرد ۶ ماه گذشته این پروژه بیش از عملکرد سه سال قبل از آن بوده و امید است که با کمک دولت در تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه، بخش مایع این تصفیه‌خانه تا پایان سال‌جاری به اتمام برسد.

کد خبر: ۲۳۶٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha