۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
مصرف برق ادارات با وجود مشکل تغییر ساعت مدیریت شد
نماینده مردم شادگان در مجلس مطرح کرد

مصرف برق ادارات با وجود مشکل تغییر ساعت مدیریت شد

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مدیریت مطلوب وزارت نیرو در پایداری شبکه سراسری برق، افزود: دولت با تغییر ساعت اداری توانست مشکل تامین برق ادارات را مدیریت کند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، مجید ناصری نژاد درباره نحوه مدیریت صنعت برق در فصل گرم سال جاری گفت: مدیریت صنعت برق چه در بخش تولید و تامین و چه در بخش مصرف در یکی دو سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ و قبل از آن به مراتب بهتر شده و نتیجه این رویه مطلوب، کاهش شدید مشکلات مردم و ایجاد آرامش بیشتر در جامعه است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: با اینکه دمای هوا در تابستان سال جاری به شدت افزایش یافت و طبیعتاً میزان مصرف بخش خانگی نیز روند افزایشی داشت، اما در سایه مدیریت مطلوب برق شاهد هستیم که شبکه سراسری برق پایدار است و برق بخش خانگی نیز به صورت حداکثری تامین شده است.

وی با اشاره به تلاش خوب وزارت نیرو برای تامین برق صنایع در تابستان سال جاری علی رغم محدودیت‌های موجود افزود: گزارش‌ها نشان می‌دهد که وزارت نیرو در تابستان سال جاری برق بیش از ۹۰ درصد صنایع را بدون محدودیت تامین کرده است که این اتفاق در نوع خود ارزشمند است.

ناصری‌نژاد اضافه کرد: همچنین این وزارتخانه توانسته است با ایجاد تعامل سازنده با صنایع بزرگ و شهرک‌های صنعتی و جابجایی بار نسبت به فصل گرم سال‌های گذشته، برق بیشتری را برای این بخش از صنایع تامین کند که نتیجه آن را در افزایش تولید صنایع می‌توان رصد کرد.

نماینده مردم شادگان اظهار داشت: با این وجود به نظر می‌رسد همچنان می‌توان با انجام برنامه‌ریزی‌های زیرساختی و دقیق در این حوزه نیز کاری کرد که در فصل تابستان میزان برق تحویلی به صنایع بزرگ نیز حداکثری باشد.

ناصری‌نژاد با اشاره به قانون خود تامین شدن برق صنایع بیان کرد: با برنامه‌ای که برای احداث نیروگاه توسط خود صنایع بزرگ در پیش گرفته شده است، پیش‌بینی می‌شود وابستگی صنایع بزرگ به شبکه سراسری برق در سال‌های آینده کاهش یابد که این موضوع باید با حمایت دولت در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

وی در بخش پایانی سخنان خود نیز درباره اقدام مجلس در عدم تغییر ساعت رسمی و نقش این اقدام در افزایش مصرف برق کشور گفت: به چرایی عدم تغییر ساعت رسمی کشور که در مجلس به تصویب رسید، انتقادات فراوانی مطرح می‌شود، اما همانطور که در فصل گرم سال جاری شاهد بودیم دولت با تدبیری که اتخاذ کرد، ساعت اداری را تغییر داد و با این اقدام توانست بخشی از مشکل تامین برق ادارات را مدیریت کرد.

کد خبر: ۲۳۶٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha