۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
ادامه خرید نفت روسیه توسط هند علیرغم افزایش قیمت از سوی مسکو
بلومبرگ خبر داد؛

ادامه خرید نفت روسیه توسط هند علیرغم افزایش قیمت از سوی مسکو

نشریه بلومبرگ با انتشار گزارشی اعلام کرد که با وجود افزایش قیمت نفت اورال روسیه، شرکت های هندی همچنان خریدار نفت این کشور هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، با وجود افزایش قیمت نفت اورال روسیه، شرکت های هندی همچنان خریدار نفت این کشور هستند.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی بلومبرگ، علیرغم جایگزینی تخفیف ۸ دلاری با تخفیف ۲۰ دلاری برای نفت روسیه از سوی شرکت های صادرکننده دولتی این کشور، چهار پالایشگاه هندی اعلام کرده اند که قیمت های جدید هنوز صرفه اقتصادی زیادی برای آنها در قیاس با نفت اوپک داشته و لذا به خرید خود از مسکو ادامه خواهند داد.

لازم به ذکر است، هند تقریبا تمامی سبد نفتی خود را از سال گذشته به روسیه تخصیص داده و صادرات بزرگترین صادرکنندگان اوپک به این کشور از جمله عربستان سعودی و عراق تقریبا به صفر رسیده است.

دلیل اصلی جایگزینی نفت روسیه با اوپک، ارزان بودن آن و همچنین تلاش نارندرا مودی نخست وزیر این کشور برای کنترل تورم شکل گرفته در بخش انرژی هند اعلام شده است. این در حالیست که روابط میان غرب و مسکو به تیره ترین حالت ممکن از زمان پایان جنگ سرد به این سو گراییده و علیرغم پیوندهای عمیق سیاسی و تجاری موجود میان غرب و هند، دهلی نو به خرید نفت روسیه ادامه می دهد.

بر اساس آخرین داده های شرکت «آرگوس» قیمت هر بشکه نفت روسیه (تحویل بنادر غربی هند) حدود ۸۳ دلار بوده و این در حالیست که این قیمت ماه گذشته حدود ۷۰ دلار اعلام شده بود.

کد خبر: ۲۳۶٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha