۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰
بهره برداری از ظرفیت مس و فولاد در سیستان و بلوچستان لاک پشتی است | مشتریان در صف انتظار
کارشناس امور اقتصادی در گفتگو با بازار:

بهره برداری از ظرفیت مس و فولاد در سیستان و بلوچستان لاک پشتی است | مشتریان در صف انتظار

زاهدان- پناهی، کارشناس امور اقتصادی گفت: در حالیکه مس و فولاد می تواند اقتصاد سیستان و بلوچستان را دگرگون کند بهره برداری از این ظرفیت ها به صورت لاک پشتی انجام می شود.

حامد پناهی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: وقتی نرخ یک تن مس چیزی در حدود ۱۰هزار میلیارد دلار است و پیش بینی می شود تا سه سال آینده به ۲۰هزار دلار برسد، باید برای بهره برداری از این ظرفیتهای خدادادی بیشتر از اینها تلاش کنیم، تا به نتیجه برسیم.

کارشناس امور اقتصادی، گفت: به عنوان مثال معدن مس جانجا اکنون در مرحله احداث کارخانه قرار دارد و این بدان معنا است که در استفاده از ظرفیتها ضعیف عمل کرده ایم.

پناهی با اشاره به اینکه، ظرفیت ایجاد ده ها کارخانه فرآوری مس و فولاد در سیستان و بلوچستان وجود دارد، گفت: در حال حاضر صنعت فولاد ده ها میلیارد دلار ارزآوری نصیب کشور می کند که این رقم قابلیت افزایش چند برابری آنهم با ایجاد صنایع تبدیلی دارد.

پناهی با بیان اینکه، بازار فولاد مشتریان دائمی دارد، تصریح کرد: ایران رتبه برتر در صادرات فولاد دارد و گوی سبقت را از چین هم ربوده است.

کارشناس امور اقتصادی گفت: اگر مواد اولیه ساخت محصولات تکمیلی به صنایع پایین دستی داده شود به جای یک کارخانه ده ها کارخانه فولاد و مس در استان راه اندازی می شود.

پناهی افزود: صنایع تبدیلی راهکار مطلوبی برای ارز آوری بیشتر صنایع فولادی محسوب می شود، همچنین باید با احداث کارخانه های فرآوری به جای صادرات محصولات خام محصولاتی جدید صادر کنیم چرا که از طریق صنایع تکمیلی هم سود بیشتری عاید کشور می شود و هم نیروی کار بیشتری مشغول بکار می شوند.

کد خبر: ۲۳۶٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha