۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۸
سرمایه‌گذاری مطمئن‌تر در بازار سرمایه با افزایش شفافیت قوانین تاثیرگذار بر این بازار

سرمایه‌گذاری مطمئن‌تر در بازار سرمایه با افزایش شفافیت قوانین تاثیرگذار بر این بازار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: هر چه در حوزه قوانین تاثیرگذار بر بازار سرمایه شفاف‌تر باشیم، مردم هم با اطمینان بیشتری وارد بازار خواهند شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه، بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای بازار سرمایه در مجلس، با بیان اینکه سیاست‌هایی که تاکنون برای ثبات بخشی بازار سرمایه به کار گرفته شده قابل توجه بوده است گفت: به نظر می‌رسد با اتخاذ برخی از سیاست‌ها، بازار سرمایه در بازه مهر ۱۴۰۰ تا اسفند ۱۴۰۱ رشد خوبی را تجربه کرد که ناشی از نوع نگاه عقلانی و واقعی به بازار سرمایه بوده است.

وی با تاکید به ادامه دار بودن برخی از این سیاست‌ها اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی هم باید ضمن کمک جدی به بازار سرمایه کشور، از این بازار حمایت کند تا شاهد اتفاقات خوب برای آن باشیم.

محبی نجم آبادی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رشد تولید در کشور که کانون‌ حل مشکلات است، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران گفت: هر گاه زلف بازار سرمایه به تولید گره بخورد به طور قطع ثبات برای کشور ایحاد شده و بازار شکل واقعی به خود می گیرد.

وی نقطه قوت بازار سرمایه را شفافیت عنوان کرد و افزود: اگر برای سهامداران حقیقی که قرار است به بازار سرمایه ورود کنند آموزش دقیق، قاعده‌مند متصل به موضوع و اطلاع‌رسانی صحیح صورت گیرد، سرمایه‌های خرد تجمیع شده و تغییرات جدی در حوزه سرمایه‌گذاری برای تولید رقم خواهد زد.

محبی سیاست‌های گذشته را مثبت ارزیابی کرد و اذعان داشت: دولت باید با سرعت مسائل و مشکلات حاضر را در حوزه پتروشیمی‌ها و نفت حل کند؛ چرا که این حوزه‌ها برای کشور ارزآوری و تعهد ارزی دارند. بنابراین باید تناسبی بین خوراک و تعهد ارزی برقرار شود تا این حوزه به ثبات برسد.

وی ادامه داد که خوشبختانه از برخی بحران‌ها عبور کردیم و کشور شرایط رو به ثباتی را طی می‌کند. دولت جدید به قیمت‌گذاری دستوری عمل نمی‌کند و اعتقادی به آن ندارد. بنابراین فرصتی پیش آمده تا از بازار سرمایه مراقبت بیشتری صورت گیرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: کار بسیار سختی در پیش است، اما بهتر است بدانیم که قیمت‌گذاری دستوری و ایجاد تورم تاثیر منفی در بورس می گذارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: بازار سرمایه باید بتواند با سیاست‌هایی که اتخاد کرده و با ادامه آن، با جریان‌های انحرافی که فقط افکار عمومی را منحرف می‌کنند و یا تحت تاثیر شایعات حباب‌هایی را در بازار ایجاد می‌کنند، مقابله کند.

محبی افزود: هر چه در حوزه قوانین تاثیرگذار بر بازار سرمایه شفاف‌تر باشیم، مردم هم با اطمینان بیشتری وارد بازار خواهند شد. البته سهامداران باید ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار را هم بپذیرند و توقعات منطقی داشته باشند.

وی عنوان کرد: اگر طرح مالیات بر سوداگری از ابتدا تصویب و امروز اجرا شده بود، به طور قطع عده‌ای وارد بازار سوداگری نشده و مردم ضرر نمی‌کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: خوشبختانه فضای کشور به سوی واقعیت‌ها در حرکت است و بهتر است مردم را توجیه کنیم و آموزش دهیم. همچنین مجلس باید مراقبت بیشتری از سهامداران داشته باشد تا مردم دچار ضرر و زیان نشوند.

نماینده مردم سبزوار بر جلب اعتماد عمومی تاکید کرد و گفت: در مواقع اختلاف باید عامل اختلاف شناسایی و اصلاح شود و همچنین هر جا مشکلی به وجود آمد که ناشی از اقداماتی بود که منجر به خسارت به منافع ملی شد و شفافیت و اعتماد را زیر سوال برد، نمایندگان وظیفه دارند رصد کرده و مسائل را حل کنند.

کد خبر: ۲۳۶٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha