۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
صندوق کشمش تاکستان تکمیل کننده زنجیره غذایی انگور در کشور است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

صندوق کشمش تاکستان تکمیل کننده زنجیره غذایی انگور در کشور است

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: صندوق کشمش تاکستان تامین کننده زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز برای تکمیل زنجیره غذایی محصول انگور و ایجاد ارزش افزوده برای استان است.

به گزارش خبرنگار بازار، فاطمه خمسه ظهر چهارشنبه در ستاد هماهنگی صندوق کشمش تاکستان که با حضور مدیران این صندوق برگزار شد، اظهار داشت: خام فروشی از مهم ترین چالش های پیش روی حوزه کشاورزی در تمام کشور است و از این رو طی سالیان گذشته تلاش شده است تا با ایجاد صندوق های تخصصی برای حمایت از صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی گام هایی اساسی برداشته شود.

وی گفت: صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی  اگرچه درحال حاضر مورد حمایت دولت ها و مسئولین هستند اما بیش از همه نیازمند همراهی و مشارکت مردمی هستند چرا که ایجاد ارزش افزوده در تولیدات کشاورزی با دستان مردم امکان پذیر است و از نظر اقتصادی نیز بسیار اثر گذار خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: صندوق کشمش تاکستان نخستین صندوق در ین حوزه در کشور است که با توجه به جایگاهی که قزوین و تاکستان در حوزه تولید انگور دارد میتوانیم با حمایت و راه اندازی این صندوق در استان شاهد توسعه صنایع تبدیلی مرتبط با انگور باشیم.

خمسه تصریح کرد: قطعا همراهی کشاورزان و اعضاء این صندوق لازمه توسعه و تحقق اهداف این حوزه است.

وی افزود: محصول انگور با مشتقات فراوانی که دارد میتواند ارزش افزوده فراوانی تولید کند که محصول کشمش از مهم ترین این موارد است که بازار خوبی نیز در بین مشتریان دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امروز تمرکز جدی ما بر توسعه این محصولات و ایجاد ارزش افزوده است که میتواند بر اقتصادی شدن فرآیندهای کشاورزی منتهی شود.

خمسه تصریح کرد: تکمیل سهم اعضا از یک سو و تکمیل اعتبارات دولتی قطعا روند فعالیت و خدمات این حوزه را تسریع خواهد بخشید.

کد خبر: ۲۳٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha