۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
۸۵ درصد سطح زیر کشت دیم در قزوین به کشت گندم اختصاص یافت
رئیس جهاد کشاورزی قزوین در گفتگو با بازار؛

۸۵ درصد سطح زیر کشت دیم در قزوین به کشت گندم اختصاص یافت

قزوین- عطایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۸۵ درصد سطح زیست کشت طرح جهش تولید دیم در این استان به کشت گندم اختصاص یافته است.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۸۵ درصد سطح زیست کشت طرح جهش تولید دیم به کشت گندم اختصاص یافته است، گفت: ۶.۵ درصد سطح زیر کشت این طرح هم به کشت جو و ۲ درصد به کشت عدس اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: ۶.۵ درصد باقی‌مانده از سطح زیر کشت این طرح هم به کشت محصولات دیگر شامل کاملینا، علوفه دیم، نخود و گیاهان دارویی تخصیص پیدا کرده است. در ضمن حدود ۵۸ درصد از سطح زیر کشت در طرح جهش تولید در دیمزارها بیمه محصولات کشاورزی شده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به عملکرد ضعیف بانک برای پرداختن وام‌های کم‌بهره خرید ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی دیم به کشاورزان تصریح کرد: از ۱۰۵ کشاورز معرفی‌شده به بانک هنوز ۹۶ نفر کشاورز نتوانسته‌اند تسهیلات یادشده را از بانک بگیرند و این وام فقط به ۸.۵ درصد از کشاورزان معرفی‌شده پرداخت شده است.

عطایی از انعقاد قرارداد با حدود ۳۷۰۰ نفر کشاورز قزوینی در طرح جهش تولید دیم خبر داد و گفت: برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین با سه هزار و ۶۸۲ نفر از کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی استان قزوین قرارداد تولید منعقد شده است.

وی به اجرای این طرح در ۳۹۴ روستای استان قزوین اشاره کرد و ادامه داد: در قالب این طرح ۱۲۰ هزار هکتار زیر کشت ۱۰ محصول مورد نظر در این طرح از جمله گندم، جو، نخود، عدس، گیاهان علوفه‌ای، گیاهان روغنی و گیاهان دارویی رفته است.

کد خبر: ۲۸۱٬۴۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha