۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
ورود سرمایه گذاران سعودی به بخش فسفات سوریه
در یک سرمایه گذاری نادر صورت گرفت؛

ورود سرمایه گذاران سعودی به بخش فسفات سوریه

دولت سوریه به دو شرکت سعودی مجوز داده است تا در بخش‌های فسفات، کود و سیمان سوریه سرمایه‌گذاری کنند که نمونه نادری از سرمایه‌گذاری عربستان در این کشور از زمان آغاز درگیری‌های سال ۲۰۱۱ است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از سوریه رپورت، دولت سوریه به دو شرکت سعودی مجوز داده است تا در بخش‌های فسفات، کود و سیمان سوریه سرمایه‌گذاری کنند که نمونه نادری از سرمایه‌گذاری عربستان در این کشور از زمان آغاز درگیری‌های سال ۲۰۱۱ است.

این تصمیم همچنین با توجه به اینکه تا کنون دمشق بخش‌های فسفات و کودهای شیمیایی را تا حد زیادی به متحدان سنتی خود اختصاص داده است، یک پیشرفت قابل توجه است.

این موضوع در حالی مطرح است که بر اساس مقامات سعودی، هدف عربستان تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در بازار مواد معدنی و فلزات با تغییر به سمت انرژی‌های پاک است. دولت عربستان تخمین زده که بیش از ۱.۳ تریلیون دلار ذخایر معدنی دست نخورده از جمله مس، روی، فسفات، اورانیوم و طلا در اختیار دارد.

این کشور با در اختیار داشتن ۱۷ درصد از ذخایر اثبات شده نفت جهان، به دنبال کشف آن چیزی است که منطقه را ابرمنطقه وسیع، جدید و تا حد زیادی دست نخورده مواد معدنی می نامد که از آفریقا تا آسیای مرکزی امتداد دارد.

عربستان سعودی در راستای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود به دور از نفت صدها میلیارد دلار به چشم انداز ۲۰۳۰ اختصاص داده است و معدن یکی از بخش هایی است که ریاض قصد دارد آن را گسترش دهد.

کد خبر: ۲۳۶٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha