۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
آینده روشن تجدیدپذیرها به دنبال رونق معاملات برق سبز
وزیر نیرو عنوان کرد

آینده روشن تجدیدپذیرها به دنبال رونق معاملات برق سبز

وزیر نیرو گفت: ­با راه‌اندازی تابلوی سبز بورس شاهد ثبت تقاضاهای زیادی از سوی بخش خصوصی برای خرید انرژی برق تجدیدپذیر از این محل هستیم که می‌تواند آینده خوبی را در این حوزه پیش روی کشور قرار دهد.

به گزارش بازار، علی اکبر محرابیان در حاشیه اجلاس مشترک با اعضای شورای عالی استان‌ها در پاسخ به سوالی در ارتباط با مقدمات توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور بیان کرد: مهم‌ترین مسئله در ارتباط با توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر موضوع اقتصادی کردن این انرژی‌ها است که دولت سیزدهم با افتتاح و ایجاد تابلو برق سبز در بورس انرژی این سیاست را در دستور کار قرار داده است. آینده روشن تجدیدپذیرها به دنبال رونق معاملات برق سبز

محرابیان با ابراز رضایت از عملکرد تابلوی سبز بورس در روند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: با راه‌اندازی تابلوی سبز بورس شاهد ثبت تقاضاهای زیادی از سوی فعالان بخش خصوصی برای خرید انرژی برق تجدیدپذیر از این محل هستیم که می‌تواند آینده خوبی را در این حوزه پیش روی کشور قرار دهد.

وی در همین رابطه افزود: در برنامه هفتم توسعه ایجاد ظرفیت تولید برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر تا ۷ هزار مگاوات مورد تاکید قرار گرفته است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت ایجاد شده و نیز متقاضیانی که در این حوزه وجود دارد، این ماموریت مهم را محقق کنیم.

کد خبر: ۲۳۶٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha