۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹
چشم انداز تاریک برای اقتصاد انگلیس

چشم انداز تاریک برای اقتصاد انگلیس

موسسه ملی پژوهش‌های اقتصادی واجتماعی درانگلیس چشم انداز اقتصاد انگلیس را نا امید کننده اعلام و اضافه کرد: وضعیت اقتصادی این کشور تا دو سال دیگر، از آسیب‌های همه گیری ویروس کرونا، رها نخواهد شد.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش این موسسه، اقتصاد انگلیس تا پایان سال آینده میلادی، دچار بهره بانکی فراوان، افزایش بیکاری و رشد متزلزل باقی خواهد ماند. براساس گزارش این اندیشکده، رشد اقتصادی انگلیس امسال در حد ۰.۴ درصد و سال آینده ۰.۳ درصد خواهد بود.

بانک مرکزی انگلیس، چهاردهمین ماه متوالی از سال ۲۰۲۱، در ماه جاری، میزان بهره بانکی را افزایش داد. به نوشته دیلی میل، این موسسه قبلا میزان رشد اقتصادی انگلیس را در سال آینده، ۰.۶ درصد براورد کرده بود.

دیلی میل نوشت پروفسور استفن میلارد (Stephen Millard)، از پژوهشگران موسسه ملی پژوهش‌های اقتصادی و اجتماعی می‌گوید:" سه گانه تکانه‌های خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، موسوم به برگزیت (Brexit)، همه گیری ویروس کرونا و حمله روسیه به اوکراین، همراه با اقدام بانک مرکزی به منظور افزایش میزان بهره بانکی برای مهار تورم، اقتصاد انگلیس را به صورت بدی متاثر کرده است. وی افزوده است در نتیجه این عوامل، رشد اقتصادی انگلیس در دو سال آینده، ناپایدار می‌شود و میزان تولید ناخالص داخلی در این کشور، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴، به سطح آن در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ خواهد رسید.

کد خبر: ۲۳۶٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha