۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
تورم در چین مهار شد| ثبت نخستین ریزش شاخص قیمت مصرف کننده طی دو سال اخیر
مرکز ملی آمار چین خبر داد؛

تورم در چین مهار شد| ثبت نخستین ریزش شاخص قیمت مصرف کننده طی دو سال اخیر

شاخص قیمت مصرف کننذه در چین برای نخستین بار از سال ۲۰۲۱ به این سو وارد روند نزولی شده و بدین ترتیب، دولت این کشور از مهار تورم خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، شاخص قیمت مصرف کننده در چین برای نخستین بار از سال ۲۰۲۱ به این سو وارد روند نزولی شده و بدین ترتیب، دولت این کشور از مهار تورم خبر داد.

بر اساس این گزارش، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در چین در ماه جولای روندی نزولی به خود گرفته و با اینحال، همچنان نگرانی هایی در خصوص میزان عرضه و تقاضا در این کشور وجود دارد.

گفته می شود چین نخستین کشور از اعضای گروه ۲۰ است که از نزولی شدن شیب نمودار شاخص CPI خبر داده و موفق به کنترل تورم شده است. کارشناسان معتقدند علیرغم کاهش قیمت درب کارخانه محصولات مصرفی شهروندان، میزان رشد اقتصادی چین همچنان با سرعت کمتری رو به جلو بوده و همین موضوع می تواند منجر به شکل گیری رکود گسترده در اقتصاد این کشور شود.

آمارهای اقتصادی نشان می دهند رشد اقتصادی چین از سه ماهه نخست سال جاری به این سو همواره سرعت کمتری به خود گرفته و میزان تقاضا برای کالاهای تولیدی در داخل و خارج از کشور کاهش یافته است.

به گفته مرکز ملی آمار چین، شاخص قیمت مصرف کننده در این کشور در ماه جولای با ۰.۳ درصد کاهش مواجه شده که ریزشی شدن این عدد از ماه فوریه سال ۲۰۲۱ به این سو بی سابقه بوده است.

همچنین شاخص قیمت تولید کننده (PPI) نیز برای دهمین ماه متوالی ۴.۴ درصد کاهش یافته و این در حالیست که پیش بینی های دولت برای این شاخص ۴.۱ درصد بوده است.

کد خبر: ۲۳۶٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha