۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
۳۰ بنگاه غیرمجاز املاک در استان سمنان پلمب شد
استاندار سمنان در گفتگو با بازار:

۳۰ بنگاه غیرمجاز املاک در استان سمنان پلمب شد

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان از تشدید نظارت بر بنگاه های املاک در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۰ بنگاه غیرمجاز که بر بازار تاثیر منفی می گذاشتند، پلمب شده است.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه بر طبق اعلام سازمان آمار کشور، سمنان در مقوله تورم نقطه به نقطه استان دوم کشور است، تاکید کرد: در تورم تیرماه نیز از سوی وزارت کشور سمنان به عنوان ارزان ترین استان کشور اعلام شد.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل این کاهش تورم همراهی بسیار خوب مردم، اصناف و تولید گران است، تاکید کرد: در کنار این مقوله، نظارت ها خوبی نیز بر بازار عرضه و تقاضا در استان صورت گرفته است.

تشدید نظارت ها

استاندار سمنان گفت: تیم های بازرسی توسط بسیج، جهاد کشاورزی، صمت و ... در سراسر استان سمنان کار نظارت بر بازار و عرضه را بر عهده دارند و اتفاقات خوبی را نیز در ماه های اخیر رقم زده اند که یکی از آنها می تواند برخورد با متخلفان باشد.

هاشمی با اشاره به گزارش خبرگزاری بازار درباره بنگاه های املاک، تاکید کرد: یکی از مسائلی که در ستاد تنظیم بازار استان سمنان نیز مطرح شده، نظارت بر بنگاه های املاک است در جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور تاکید بر تشدید نظارت ها شده و لذا در استان نیز این رویه اجرایی می شود.

وی نقش برخی دلالان و بنگاه ها را در خرابی بازار مسکن موثر دانست و بیان داشت: برخی بنگاه های املاک اصلا مجوز ندارند که مورد شناسایی قرار گرفته اند تا با آنها برخورد شود همچنین تلاش شده تا نظارت بر بنگاه ها افزایش یابد.

برخورد با متخلفان

استاندار سمنان با بیان اینکه بیش از ۳۰ بنگاه املاک در استان مجوز نداشتند که پلمب شدند، گفت: تعداد دیگری از بنگاه های املاک نیز تخلفاتی داشتند که تذکرات به آنها داده شده تا نسبت به اصلاح رویه خود اقدام کنند.

هاشمی درباره تامین اقلام مورد نیاز هیئت های مذهبی در استان سمنان نیز گفت: این امر یکی از مصوبات ستاد تنظیم بازار بود و از ابتدای محرم تاکنون ۷۵ تن گوشت قرمز و مرغ بین هیئت های مذهبی توزیع شد است.

وی با بیان اینکه برنج دیگر کالایی بوده که در ایام محرم بین هیئت های مذهبی با قیمت مناسب تر توزیع شده است، افزود: تلاش کردیم تا برخی نیازهای هیئت ها را در ایام دهه اول و دوم محرم، تامین کنیم.

نظارت تخصصی بر نانوایی ها

استاندار سمنان با بیان اینکه نظارت تخصصی در حوزه خبازی ها دیگر موضوعی است که در ستاد تنظیم بازار استان سمنان نیز بر آن تاکید شد، افزود: نظارت بر خبازی ها کار تخصصی و لذا باید کارشناسان و متخصصان امر نیز به این موضوع ورود کنند تا نتیجه بهتری که همان ارتقای کیفیت نان در استان است، حاصل شود.

هاشمی با بیان اینکه تیم های نظارتی بر خبازی ها قبلاً نیز فعال بودند و باز هم نظارت آنها تشدید و تخصصی تر شده است، گفت: تلاش کردیم تا خبازان مورد آموزش فنی و حرفه ای نیز قرار بگیرند.

به گزارش بازار، خبرگزاری بازار استان سمنان هفته قبل گزارشی درباره بنگاه های املاک و تخلفات آنها و اثرگذاری سوء بر بازار مسکن منتشر کرده بود. نقش دلالان در بازار مسکن سمنان | «دست های آلوده» پشت صحنه کارگردانی می کنند

کد خبر: ۲۳۶٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha