۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
اولین نمایشگاه صنعت آکواریوم ماهیان زینتی؛ محصولات و خدمات وابسته برگزار شد

اولین نمایشگاه صنعت آکواریوم ماهیان زینتی؛ محصولات و خدمات وابسته برگزار شد

رئیس سازمان شیلات ایران تولید فعلی ماهیان زینتی در کشور را ۳۲۳ میلیون قطعه برشمرد که این تعداد، درآمدی معادل ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ایجاد می‌کند.

به گزارش بازار، سید حسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در مراسم افتتاحیه "اولین نمایشگاه و همایش سراسری صنعت آکواریوم ماهیان زینتی؛ محصولات و خدمات وابسته"، گفت: ماهیان زینتی یکی از سودآورترین فعالیت‌های آبزی‌پروری در جهان است که امکان تولید آن در سرمایه‌گذاری بسیار کم تا سرمایه‌های بالاتر فراهم است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های پرورش ماهیان زینتی تنوع زیستی و انطباق با ظرفیت‌های زیستی کشور است و در حوزه اشتغال، معیشت و ارزآوری هم می‌تواند مؤثر باشد.

به گفته حسینی، در حال حاضر تولید ماهیان زینتی در کشور ۳۲۳ میلیون قطعه است که این تعداد ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد ریالی و ۴۲۷ هزار دلار، درآمد ارزی برای کشور به همراه دارد.

وی یادآور شد: این حوزه علاوه بر ایجاد ارزش‌افزوده در زنجیره ارزش، در بحث‌های صنایع تبدیلی ازجمله آکواریومی و گردشگری نیز از ظرفیت‌ اشتغال‌زایی برخوردار است.

رئیس سازمان شیلات ایران در پایان گفت: آکواریوم می‌تواند یک جایگزین مناسب برای نگهداری حیوانات خانگی باشد، البته برای این منظور باید گام‌هایی برای ارزان‌سازی و خدمات پس از فروش برداشته شود.

گفتنی است؛ اولین نمایشگاه و همایش سراسری صنعت آکواریوم ماهیان زینتی؛ محصولات و خدمات وابسته ۱۷ مردادماه لغایت ۲۰مردادماه در مجتمع نمایشگاهی گفتگو پذیرای علاقمندان این حوزه است.

کد خبر: ۲۳۶٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • جمال محمدی US ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      0 0
      عالیه من چجوری میتونم داشته باشم