۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
شرایط طلاق توافقی | چگونه توافقی و بدون دعوا ازدواج خود را پایان دهید؟

شرایط طلاق توافقی | چگونه توافقی و بدون دعوا ازدواج خود را پایان دهید؟

شرایط طلاق توافقی چیست چگونه می‌توانیم بدون دعوا به تلخی بی‌پایان یک ازدواج نادرست پایان دهیم؟

به گزارش بازار، شرایط طلاق توافقی چیست چگونه می‌توانیم بدون دعوا به تلخی بی‌پایان یک ازدواج نادرست پایان دهیم؟ دلایل و مشکلات بسیار زیادی وجود دارند که باعث شده تا این روزها زوج‌های جوان تمایلی به ادامه زندگی مشترک خود نداشته باشند و با کمک وکیل طلاق توافقی و شرایطی که در قانون برای آنها وضع شده به دنبال این هستند تا زندگی مشترک خود را پایان دهند. طلاق توافقی یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای جدایی است که در قانون وضع شده و شما می‌توانید با استفاده از خدمات مؤسسات حقوقی با سابقه مانند هوداد به راحتی از این فرصت قانونی استفاده کنید؛ اما قبل از آن باید بدانید که شرایط طلاق توافقی چیست و آیا امکان اولیه لازم برای این نوع طلاق را دارید یا خیر؟


 

شرایط طلاق توافقی

در اولین قدم باید برای شما تشریح کنیم که شرایط طلاق توافقی چیست و چه مدارک و شرایطی را باید از قبل برای استفاده از این روش جدایی به کار بگیریم؟ شرایط و مراحل طلاق توافقی کاملاً مشخص است و پیچیدگی خاصی در این روش جدایی برای زوجین وجود ندارد. مهم‌ترین و اصلی‌ترین شرطی که برای این نوع طلاق در قانون در نظر گرفته شده این است که طرفین و زوجین بایستی درباره تمام چالش‌های مربوط به طلاق با یکدیگر به توافق کامل و نهایی برسند. همانطور که می‌دانید چالش‌های بسیار زیادی در زمان جدایی و طلاق میان زوجین وجود دارد که در صورتی که توافق میان آنها به وجود نیاید عملاً امکان استفاده از مزیت‌های طلاق توافقی برای زوجین وجود نخواهد داشت.

قبل از اینکه اولین قدم برای طلاق توافقی را بردارید، لازم است تا درباره مسائلی مانند مهریه، نفقه، حضانت فرزندان، تقسیم اموال به دست آمده بعد از ازدواج و مواردی از این دست به توافق کامل برسید و توافق خود را به صورت کتبی اعلام کنید. البته قرار نیست در فرایند طلاق توافقی حق و حقوق یکی از طرفین و زوجین پایمال شود و لزوماً مسیر به سمتی پیش برود که امکان دسترسی به حقوق اولیه در نظر گرفته شده برای طلاق برای هر یک از طرفین وجود نداشته باشد، اما رسیدن به این حق و حقوق در فرایند طلاق توافقی به شرط توافق میان زوجین خواهد بود و تا زمانی که توافق میان آنها به وجود نیاید، عملاً اولین و مهم‌ترین شرط این نوع طلاق ایجاد نشده و نمی‌توان از آن استفاده کرد.

مهریه در طلاق توافقی

مهریه در طلاق توافقی

یکی از مهم‌ترین شرایط طلاق توافقی که احتمالاً ذهن شما را نیز به خود درگیر کرده، مهریه است. مهریه حقوقی است که در قانون برای زوجه در نظر گرفته و شرایط آن در طلاق توافق به توافق طرفین بستگی دارد. توافق بر سر مهریه ممکن است در نهایت بخشش کامل آن از طرف زوجه باشد و یا اینکه زوج توافق کند که بخشی یا تمام آن را به زوجه پرداخت نماید. حتی درباره نحوه پرداخت و قسط‌بندی مهریه نیز طرفین باید به توافق برسند و همین توافق میان زوجین است که در دستور رأی دادگاه نیز قرار خواهد گرفت. 

در بسیاری از مواقع زوجه برای رسیدن به خواسته‌های خود در طلاق توافقی ممکن است مهریه خود را به صورت کامل ببخشد تا از این طریق زوج را نسبت به این نوع طلاق ترغیب کند. در جایی هم که زوجین مشکلی از بابت پرداخت مهریه نداشته باشند می‌توانند شرایط آن را توافق کرده و تسلیم دادگاه نمایند.

طلاق توافقی چقدر طول می‌کشد؟

یکی دیگر از چالش‌های بسیار مهمی که درباره طلاق توافقی باید با اشاره داشته باشیم این است که این نوع طلاق چقدر طول می‌کشد و چند روز باید صبر کنید تا نتیجه نهایی برای درخواست شما اعلام شود؟ تعیین زمان لازم برای نتیجه نهایی طلاق توافقی به عوامل مختلفی بستگی دارد و تحت تأثیر این عوامل ممکن است در یک بازه زمانی ۱۰ تا ۴۵ روزه و یا در یک بازه زمانی سه ماهه در این باره به نتیجه برسید.

وقتی زوجین برای این پروسه از خدمات وکیل طلاق توافقی استفاده نمایند، این امکان برای آنها وجود خواهد داشت تا بتوانند در یک بازه زمانی بسیار کوتاه ۱۰ تا ۴۵ روزه تمام مراحل طلاق توافق را طی کرده و به نتیجه مدنظر خود برسند. با توجه به اینکه وکیل به تمام جزئیات و مراحل این نوع طلاق آشنایی کامل دارد و همچنین شناخت کافی نسبت به مشاورین و قوانین مربوط به طلاق در دادگاه‌ها نیز دارد، از این رو تمام مراحل طلاق را در مدت زمان بسیار کوتاهی طی خواهد کرد و می‌توانید انتظار داشته باشید که در یک بازه زمانی ۱۰ تا ۴۵ روزه نتیجه نهایی از آن به دست آید.

در مواقعی که زوجین بخواهند به صورت شخصی مراحل طلاق توافقی را طی کنند، لازم است تا در تک‌تک جلسات به صورت همزمان حضور پیدا نمایند و با توجه به عدم شناخت کافی نسبت به مراحل طلاق توافقی ممکن است این پروسه تا ۹۰ روز نیز به طول بیانجامد. همچنین دقت داشته باشید که در جلسات مشاوره ممکن است توافق میان طرفین به هم خورده و حتی مشاور گواهی عدم امکان سازش را نیز برای زوجین صادر نکند. 

طلاق توافقی چقدر طول می‌کشد؟

هوداد | گروه وکلای پایه یک

با تصور اینکه بخواهیم از خدمات وکیل طلاق توافقی برای طی کردن این پروسه استفاده کنیم سؤال بسیار مهم اینجاست که کدام موسسه و کدام وکیل می‌تواند بهترین شرایط را در این باره در تهران برای ما به دنبال داشته باشد؟ استفاده از خدمات وکلای پایه ۱ که اولاً تحصیلات دانشگاهی در دانشگاه‌های سراسری داشته باشند و ثانیاً به تجربه تخصصی در زمینه شرایط طلاق توافقی رسیده باشند، می‌تواند بهترین شرایط را برای زوجین از این بابت به دنبال داشته باشد.

موسسه حقوقی هوداد در این زمینه یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربران تهرانی است تا بتوانند وکالت خود را برای طلاق توافقی به وکلای پایه یک و شناخته شده بسپارند و با خیال راحت و در کمترین زمان ممکن نتیجه نهایی را به دست آورند. اگر سری به سایت موسسه حقوقی هوداد بزنید می‌توانید شرایط و مراحل طلاق توافقی را به صورت کامل مرور کرده و همچنین از مشاوره‌های لازم برای شروع این پروسه نیز بهره ببرید. اطلاعات اولیه و به روز مربوط به طلاق توافقی در سایت هوداد به صورت مستمر در حال درج و به روز رسانی است و شما می‌توانید از این اطلاعات برای پیشبرد هرچه بهتر پروسه طلاق توافقی استفاده کنید.

کد خبر: ۲۳۵٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha