۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
تغییر الگوی کشت و جایگزینی کشت گیاهان دارویی با محصولات پرآب بر
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد

تغییر الگوی کشت و جایگزینی کشت گیاهان دارویی با محصولات پرآب بر

برومندی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از کشاورزان بنابی خواست به جای کاشت محصولات پرآب بر، گیاهان دارویی کشت کنند.

به گزارش بازار، محمدمهدی برومندی در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان شهرستان بناب با اشاره به ضرورت تغییر الگوی کشت در بناب گفت: کشاورزان به جای کشت محصولات پرآب به سمت کشت گیاهان دارویی حرکت کنند.

وی با اشاره به جایگاه مهم استان آذربایجان شرقی در تولید محصولات کشاورزی، اظهار کرد: سالانه حدود ۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید و روانه بازار کشور می‌شود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار هکتار اراضی باغی در شهرستان بناب وجود دارد، گفت: چیزی حدود ۴ هزار هکتار از این باغات تحت کشت محصول انگور است.

وی افزود: در همین راستا مسئولان کشوری و استانی باید حمایت جامع‌تر و مشخص‌تری از حوزه خشکبار شهرستان بناب و کشاورزان این حوزه داشته باشند.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مشکل کم آبی در حوزه کشاورزی شهرستان بناب گفت: همین موضوع نشان می‌دهد که می‌بایست در توسعه گلخانه‌ای در شهرستان بناب توجه شود.

برومندی در ادامه با اشاره به احداث شهرک گلخانه‌ای در شهرستان بناب گفت: این شهرک گلخانه‌ای می‌تواند کمک موثری برای توسعه کشاورزی در شهرستان بناب داشته باشد و دولت نیز از آن حمایت خواهد کرد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی کشت گیاهان دارویی در شهرستان بناب را ضروری عنوان کرد و گفت: با توجه به موضوع کم آبی، کشاورزان بنابی می بایست تغییر الگوی کشت داده و به جای کاشت پیاز و گوجه فرنگی گیاهان دارویی بیشتری کشت کنند.

کد خبر: ۲۳۵٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha