از ظرفیت رایزنان اقتصادی برای توسعه مراودات تجاری استفاده می‌کنیم
رئیس اتاق زنجان مطرح کرد

از ظرفیت رایزنان اقتصادی برای توسعه مراودات تجاری استفاده می‌کنیم

رئیس اتاق زنجان با اشاره به نشست اتاق زنجان با ۲۲ رایزن اقتصادی ایران در سایر کشورها، گفت: توسعه مناسبات و مراودات تجاری با کشورهای دیگر از اهداف حضور رایزنان اقتصادی در استان زنجان است.

به گزارش بازار، صمد یوسفی اصل رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، با اشاره به برنامه حضور ۲۲ رایزن اقتصادی سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف در استان زنجان، گفت: معرفی ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی، سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های استان در بخش‌های مختلف از اهداف اصلی این رویداد بود و تلاش می‌کنیم از ظرفیت رایزنان بازرگانی برای توسعه مراودات تجاری و روابط اقتصادی استفاده کنیم.

صمد یوسفی اصل در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی صورت گرفته برنامه‌های مختلفی برای رایزنان اقتصادی تدارک دیده شده بود، تصریح کرد: برگزاری دیدار چهره به چهره و اختصاصی با فعالان اقتصادی به‌صورت حضوری یکی از برنامه‌های اصلی بود که با استقبال بالا و گسترده بخش خصوصی استان روبرو شد و حدود ۳۰۰ فعال اقتصادی طی مدت ۳ ساعت با رایزنان دیدار و مذاکره اختصاصی داشتند.

رئیس اتاق زنجان با بیان اینکه شناساندن ظرفیت‌ها در همه بخش‌ها از جمله شهرستان‌های استان از برنامه‌هایی است که اتاق زنجان به‌صورت جدی آن را دنبال کرده است، گفت: بر همین اساس برنامه بازدید از واحدهای تولیدی و صادراتی شهرستان طارم که توانمندی‌های بالقوه بالایی در خود دارد نیز در این برنامه‌ها دیده شده بود.

وی ادامه داد: همچنین بازدید از ظرفیت‌های گردشگری استان نیز در برنامه‌های حضور رایزنان اقتصادی سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران در زنجان دیده شده بود.

یوسفی اصل با بیان اینکه در راستای معرفی توانمندی‌های علمی و دانشگاهی، بازدید از دانشگاه‌های زنجان نیز مورد اهتمام اتاق قرار گرفت و برنامه بازدیدی از دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و پارک آن انجام شد، اظهار کرد: حضور رایزنان اقتصادی سفارت‌های ایران در کشورهای دیگر به‌یقین در ایجاد ارتباط اولیه در مراودات تجاری مابین استان زنجان و جهان مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اتاق زنجان در طول سال جاری در حوزه ایجاد ارتباطات تجاری و اقتصادی استان زنجان با کشورهای مختلف برنامه‌های خود را پیش خواهد برد، ابراز کرد: یکی از رسالت‌های اتاق تسهیل ارتباطات تجاری و اقتصادی مابین تجار و کشورهای دیگر است که این مهم در رخداد اخیر در میزبانی از رایزنان اقتصادی به‌خوبی نمود پیدا کرد.

کد خبر: ۲۳۵٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha