۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
۳۷ میلیون مترمکعب آب در استان زنجان تامین شده است
مدیرعامل آب و فاضلاب زنجان:

۳۷ میلیون مترمکعب آب در استان زنجان تامین شده است

زنجان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، گفت: طی چهار ماهه اول سال جاری و در راستای تامین آب شرب مورد نیاز مشترکان استان، ۳۷ میلیون مترمکعب آب استحصال و تامین شد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت آب و فاضلاب زنجان، علیرضا جزءقاسمی گفت: طی چهار ماهه اول سال جاری و در راستای تامین آب شرب مورد نیاز مشترکان استان، ۳۷ میلیون مترمکعب آب استحصال و تامین شد.

وی ابراز کرد: از این میزان آب استحصال شده، ۳۱ میلیون مترمکعب از محل منابع آب زیر زمینی و حدود شش میلیون مترمکعب نیز از منابع آب سطحی استان تامین شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: به رغم تثبیت حجم آب پشت سدهای استان و به منظور مدیریت مخازن، میزان برداشت آب از سدهای «کینه ورس» و «تهم» به میزان ۳۷ درصد کاهش داشته است.

جزء قاسمی گفت: قسمتی از آب مورد نیاز شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره از دو سد تهم و کینه ورس تامین می شود و علاوه بر دو سد یاد شده، ۵۰۱ حلقه چاه، ۱۹۳ دهنه چشمه و ۱۴۷ رشته قنات، آب آشامیدنی مورد نیاز ۳۷۷ هزار مشترک شهری و روستایی استان را تامین می کند.

وی تاکید کرد: امسال در عبور از تابستان و تامین آب آشامیدنی مورد نیاز تمامی شهرها و اغلب روستاهای استان هیچگونه مشکل یا کمبودی وجود ندارد و با برنامه ریزی های میان مدت و بلندت مدت، وضعیت آبرسانی در استان تقویت می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، در خصوص حل مشکل آبرسانی روستاها نیز یادآور شد: با تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت آب و فاضلاب، تامین آب پایدار و بهداشتی ۱۵۳ روستای مشکل دار استان در سال گذشته محقق شده و در ۲۰۰ روستای دیگر نیز پروژه های آبرسانی در دست اجراست.

کد خبر: ۲۳۵٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha