۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
سهم سیستان و بلوچستان از بازار کشورهای همسایه افزایش پیدا کند
استاندار سیستان و بلوچستان:

سهم سیستان و بلوچستان از بازار کشورهای همسایه افزایش پیدا کند

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: مسئولان باید با جدیت و سرعت در رابطه با برقراری ارتباط و گسترش روابط تجاری با کشورهای مختلف از جمله  همسایگان شرقی و آسیای میانه اقدام کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط ‌عمومی استانداری، محمد کرمی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به لزوم همکاری‌ های منطقه ای اظهار داشت: کشورهای همسایه بازارهای متنوعی برای فروش کالاها و محصولات ایرانی دارند، بنابراین می طلبد برنامه ریزی لازم برای افزایش سهم سیستان و بلوچستان از این بازار صورت گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: قرابت فرهنگی و قومی بین دو کشور ایران و پاکستان و همچنین دیدگاه مثبت مسئولان و سرمایه ‌گذاران و مردم پاکستان نسبت به جمهوری اسلامی ایران، سبب شده تا زمینه برای افزایش مراودات تجاری فراهم شود.

کرمی افزود: مسئولان باید با جدیت و سرعت در رابطه با برقراری ارتباط و گسترش حوزه تجارت با کشورهای مختلف از جمله همسایگان شرقی و کشورهای آسیای میانه اقدام کنند.

وی با اشاره به سفر اخیر معاون اقتصادی وزارت امور خارجه به پاکستان، تصریح کرد: در جریان این سفر، ۱۹۰ سند بین ایران و پاکستان امضا شده و یکی از موضوعاتی که در این سفر مطرح شد، اجرایی شدن این اسناد است.

استاندار با تاکید بر اینکه، ارتباط ما با کشورهای همسایه باید تقویت شود، یکی از اهداف دولت؛ گسترش و رونق تجارت است و در این زمینه باید مشکلات بررسی و موانع برطرف شود.

کرمی با اشاره به وجود بنادر چابهار در ایران و گوادر در پاکستان تصریح کرد: این دو بندر مکمل هم هستند به طوریکه فعالیت و توسعه هر کدام به نفع دیگری هم هست.

وی با بیان اینکه، اقتصاد و امنیت کشور های همسایه در اقتصاد و امنیت کشور ما نیز تاثیرگذار است، بیان کرد: مسئولان اتاق بازرگانی، توجه جوانان به فعالیت‌ های این مجموعه جلب کنند تا از این طریق سایر اقشار نیز جذب شده و موجبات توسعه فعالیتهای این نهاد فراهم شود.

کد خبر: ۲۳۵٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha