بانک خطرپذیر در زیست بوم فناوری کشور ایجاد شود
معاون رئیس جمهور:

بانک خطرپذیر در زیست بوم فناوری کشور ایجاد شود

معاون رئیس جمهور گفت: نشان تجاری پردیس یک حرکت خطرپذیر و رو به جلو است و برای پیشبرد و رشد آن نیاز به بانک خطرپذیر است.

به گزارش بازار، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از نشان تجاری پارک فناوری پردیس با تاکید بر تاسیس بانک خطر پذیر در زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور، اظهار کرد: ایجاد یک بانک خطرپذیر برای حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری در ایران که بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان و ۵۰۰ هزار فعال واقعی ضروری است.

وی گفت: محصولی در دنیا وجود ندارد که محققان و دانشمندان ایرانی نتوانند آن را تولید کنند و در چند دهه اخیر هر محصولی که دانشمندان ایرانی اختیار کردند، توانسته اند تولید کنند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، افزود: ارتقاء نام معاونت علمی به معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در راستای توسعه بازار داخلی و کمک برای صادرات محصولات دانش بنیان انجام شده است.

دهقانی ادامه داد: پارک فناوری پردیس در راستای اعتمادسازی و تقویت بازار محصولات دانش‌بنیان و فناور اقدام به ارزیابی و رتبه‌بندی کیفی این محصولات و ارائه گواهینامه تائید و تضمین کیفیت محصول کرده است.

وی اضافه کرد: این طرح می‌تواند پس از اجرای موفق در پارک فناوری پردیس و محصولات تولید شده در این پارک، در سایر پارک‌های فناوری در سطح کشور نیز اجرا شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد بانک سرمایه گذاری خطرپذیر را ضرورت توسعه حوزه دانش بنیان دانسته و بر افزایش روش های کنترل کیفیت محصولات این حوزه برای بهبود صادرات و راهیابی آنها به بازارهای بین المللی تاکید کردند.

کد خبر: ۲۳۵٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha