۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
افزایش ۱۶ درصدی مصرف طلا در بازار چین| دلیل خرید طلا توسط چینی ها چیست؟
اتحادیه طلای چین خبر داد؛

افزایش ۱۶ درصدی مصرف طلا در بازار چین| دلیل خرید طلا توسط چینی ها چیست؟

میزان مصرف طلا در چین طی نیمه نخست سال جاری میلادی با افزایش ۱۶.۳۷ درصدی به ۵۵۴.۸۸ تن رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، میزان مصرف طلا در چین طی نیمه نخست سال جاری میلادی با افزایش ۱۶.۳۷ درصدی به ۵۵۴.۸۸ تن رسید.

اتحادیه طلای چین با اعلام این رقم دلیل افزایش مصرف طلا در این کشور را بهبود شرایط اقتصادی دانسته است. در همین حال، نشریه «پیپر» چین میزان مصرف طلا در بازار طلا و جواهرات چین طی نیمه نخست سال جاری میلادی را حدود ۳۶۹ تن اعلام کرده که نشان دهنده ۱۵ درصد افزایش است. همچننی میزان مصرف در بازار چین طی یک سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش مصرف و خرید طلا در بازار چین در حالیست که قیمت طلا همچنان در کانال ۱۹۰۰ دلار قرار داشته و طی ماه های گذشته شاهد کاهش قیمت در بازارهای جهانی نبوده ایم.

اتحادیه طلای چین معتقد است علاوه بر بهبود سطح درآمد شهروندان چین، عواملی دیگری چون سرمایه گذاری بر روی طلا منجر به افزایش مشتریان این فلز با ارزش در چین شده است.

این ادعای نشریات چین در حالیست که دولت این کشور از ابتدای سه ماهه دوم سال جاری میلادی همواره اعلام کرده که به هدفگذاری خود در کاهش نرخ تورم و رشد اقتصادی دست نیافته است.

به نظر می رسد دستکم بخشی از دلایل موجود برای افزایش خرید طلا در چین به عدم توانایی دولت در احیای کارخانه های صنعتی تعطیل شده در دوران کرونا، افزایش هزینه زندگی و در نتیجه، تلاش مردم برای تغییر شکل دارایی های در دست خود از یوآن به طلا باشد.

از سوی دیگر، شاخص دلار که از جمله مهمترین عوامل تعیین کننده در قیمت جهانی طلا به حساب می آید نیز برای چهارمین هفته متوالی کاهش یافته که ادامه این روند در میان مدت می تواند به سود بازار طلا و دیگر فلزات گرانبها تمام شود.

کد خبر: ۲۳۵٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha