۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
کاهش تعداد استخدام های دائمی انگلیس به کمترین میزان طی سه سال گذشته
کنفدراسیون استخدام بریتانیا خبر داد؛

کاهش تعداد استخدام های دائمی انگلیس به کمترین میزان طی سه سال گذشته

میزان استخدام های دائمی انگلیس به پایین ترین سطح خود طی سه سال اخیر رسیده و تعداد مشاغل موقت همچنان سیری افزایشی دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، میزان استخدام های دائمی انگلیس به پایینترین سطح خود طی سه سال اخیر رسید.

بر اساس این گزارش، با افزایش بدبینی ها نسبت به اقتصاد جهانی به ویژه اقتصاد بریتانیا، میزان تولید شغل و استخدام های دائمی جدید در این کشور به پایین ترین سطح خود از نیمه سال ۲۰۲۰ به این سو رسیده است.

بر اساس داده های منتشر شده از سوی کنفدراسیون استخدام انگلیس و موسسه تحقیقاتی KPMG، میزان استخدام های دائمی جدید در بریتانیا در ماه جولای سال جاری با ۴۲.۴ درصد کاهش یافته که از سال ۲۰۲۰ به این سو بی سابقه بوده است. این آمار برای ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ یعنی اوج دوران همه گیری و تعطیلات کرونایی حدود ۳۴.۳ درصد اعلام شده بود.

از سوی دیگر، در خصوص مشاغل موقت نیز اوضاع بهتر از این نبوده و گفته می شود افرادی که موفق به یافتن کارهای موقت و قراردادی می شوند، تا حد زیادی احساس ناامنی شغلی را تجربه خواهند کرد که دلیل آن بی ثباتی در بازار کار بریتانیا عنوان شده است.

با اینحال، «نیل کاربری» مدیر اجرایی کنفدراسیون استخدام بریتانیا (REC) معتقد است که با کاهش تعداد مشاغل تولید شده دائم، تعداد مشاغل موقت روندی افزایشی پیدا کرده و کارفرمایان به دنبال جذب نیرو در این قالب هستند.

همچنین میزان افزایش دستمزدهای بخش مشاغل دائمی نیز از آوریل سال ۲۰۲۱ به این سو، کمترین میزان را تجربه کرده است. ان در حالیست که افزایش هزینه های زندگی به ویژه در بخش مسکن و اجاره بها منجر به افزایش نیاز کارکنان به دستمزدهای بالاتر بوده که دولت و بخش های غیر دولتی از افزایش بیشتر این دستمزدها ناتوان مانده اند.

کد خبر: ۲۳۵٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha