۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
نحوه خرید میلگرد از کارخانه به چه صورت است؟

نحوه خرید میلگرد از کارخانه به چه صورت است؟

میلگرد یا همان میله تقویت‌کننده، محصولی فولادی است که برای تقویت بتن و بهبود مقاومت کششی آن استفاده می‌شود.

بازار: میلگرد یا همان میله تقویت‌کننده، محصولی فولادی است که برای تقویت بتن و بهبود مقاومت کششی آن استفاده می‌شود. با آزمایشات فراوان کارشناسان به این نکته رسیده‌اند که بتن در فشار مقاومت خوبی دارد، اما از لحاظ کشش ضعیف می‌باشد. با افزودن میلگرد به بتن‌ریزی، عملکرد کلی سازه‌های بتنی در شرایط بارگذاری بهبود می‌یابد. یکی از چالش‌های فعالین حوزه ساخت‌وساز هنگام تهیه مصالح، چگونگی نحوه خرید میلگرد از کارخانه می‌باشد. تهیه میلگرد از کارخانه دارای فواید بسیاری است ولی در نهایت خرید از کارخانه نیز کار ساده‌ای نیست و باید به قوانین آن شناخت کافی داشته باشیم.

نحوه خرید میلگرد از کارخانه به چه صورت است؟

خرید از کارخانه

مشخصات فنی میلگرد مورد نیاز جهت استفاده در پروژه‌های ساختمانی را مهندسین پروژه تعیین می‌کنند. برای خرید میلگرد از کارخانه حتما باید آگاهی از شرایط و قوانین داشته باشید و بعد از اطلاع از قیمت میلگرد امروز و قیاس قیمت ها، خریدی باکیفیت انجام دهید. این اصطلاحات شامل سایز میلگرد، استاندارد تولید و گرید می‌باشد. در ساخت‌وساز برای تقویت بتن از انواع میلگرد شامل میلگرد فولادی مقاوم، میلگرد بازالت، میلگرد با روکش اپوکسی، میلگرد فایبرگلاس، میلگرد فولادی ضد زنگ، میلگرد رزوه‌ای و همچنین پارچه سیم جوشی (WWF)استفاده می گردد.

نوع و ابعاد میلگرد

به طور کلی میلگردهای موجود در بازار به صورت سه نوع، میلگرد آجدار، میلگرد ساده و کلاف موجود هستند. از بین این سه نوع، میلگرد آجدار یکی از پرکاربردترین انواع میلگرد است که در بسیاری از کاربردهای ساختمانی مورداستفاده قرار می‌گیرند. در بسیاری از موارد واژه "میلگرد" به تنهایی برای نام بردن میلگرد آجدار استفاده می گردد. در ادامه از نکات خرید میلگرد، این نکته قابل ذکر است که برای نشان دادن نوع آج بر روی میلگرد آجدار، از اصطلاحات A۲، A۳ و A۴ استفاده می‌کنند. به عنوان مثال میلگرد A۲ دارای آج دوکی شکل است که به آج ۳۴۰ معروف است. نوع آج در میلگرد A۳ به صورت یکنواخت است که آج ۴۰۰ نامیده می‌شود و میلگرد A۴ نیز دارای آج مرکب به نام ۵۰۰ است. از میلگردهای کلاف نیز جهت آرماتوربندی ستون‌ها استفاده می‌شود، این میلگردها که به صورت کلاف وجود دارند، در دو نوع ساده و آجدار تولید می‌شوند.

وزن

مرحله دوم، محاسبه وزن میلگرد متناسب با ساختمان و شرایط حمل و نقل آن می‌باشد. همچنین محاسبه وزن میلگرد برای استحکام ساختمان و اقدامات ایمنی، بسیار ضرورت دارد.

مطالب مرتبط: بازار بورس گالوانیزه تهران کجاست؟

نحوه خرید میلگرد از کارخانه به چه صورت است؟

سایز

سایز میلگرد موضوعی است که خریدار باید حتما نسبت به آن شناخت داشته باشد. در مهندسی ساختمان و سازه معمولا بعد از نام میلگرد سایز آن آورده می‌شود و این روالی است بین‌المللی که تمامی کشورها از آن تبعیت می‌کنند. در میان مهندسان سایز میلگرد با قطر آن (۸ الی ۴۰)ارتباطی نزدیکی وجود دارد.در طول نیز میلگردها در شاخه‌های ۶ و ۱۲ متری در اختیار خریدار قرار میگیرد.

کیفیت

با پیشرفت تکنولوژی کارخانه‌های بسیاری خود را به عنوان تولیدکننده آهن و فولاد معرفی می‌کنند. اما در این میان بعضی با استفاده از مواد اولیه باکیفیت، محصولی با استاندارد بالا روانه بازار می‌کنند. بر همین اساس برای خریدی مطمئن باید برندهای معتبر را شناخت تا در نهایت محصولی مطلوب تهیه نمود.

زمان واگذاری

بعد از ثبت سفارش باید با کد پیگیری دریافت شده در زمان سفارش دهید، سفارشات خود را پیگیری کنید.

تطبیق فاکتور با میلگرد: اگر میلگرد موردنظر خود را از شرکت‌های بازرگانی و تولیدکنندگان اصلی خریداری کرده‌اید، تا حدامکان می‌توانید نسبت به اصالت محصول خود اطمینان خاطر داشته باشید. با این وجود بهتر است به عنوان یک اصل، این نکته را در نظر بگیرید.

نگهداری میلگرد: فولاد چون دارای پوشش گالوانیزه نیست، برابر رطوبت و آب، دچار زنگ‌زدگی می‌شود. لذا باید در نگهداری آنها همه استانداردها رعایت شود.

نحوه خرید میلگرد از کارخانه به چه صورت است؟

سخن پایانی

میلگرد یکی از مقاطع فولادی پرکاربرد در صنایع مختلف است. این نوع مقطع بر اساس نوع کاربرد، دارای انواع مختلفی است که با استفاده از فرایندهای متنوعی تولید می‌شوند. کاربرد میلگرد در صنعت زیاد است و از انواع آن برای رسیدن به اهداف گوناگون استفاده می‌شود. گفتنی است، برای داشتن یک خرید مطمئن، علاوه بر این‌که باید قبل از خرید میلگرد، نسبت به آن اطلاعات نسبی کسب کرد، در حین خرید و بعد از آن نیز، رعایت نکاتی الزامی است. لازم به توضیح است،قیمت میلگردها بر اساس وزن آنها محاسبه می‌شود، از این‌رو با توجه به این‌که خرید میلگردها به صورت شاخه‌ای انجام می‌شود، در حین خرید باید نسبت به محاسبه‌ وزن، دقت کافی داشت. لازم به یادآوری است که مشتریان عزیز می‌توانند قیمت لحظه‌ای آهن و میلگرد را از سایت پیوان دریافت کنند.

کد خبر: ۲۳۵٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha