۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹
افزایش ۳۵ درصدی تعداد تولیدکنندگان حوزه صنعت ساختمان
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

افزایش ۳۵ درصدی تعداد تولیدکنندگان حوزه صنعت ساختمان

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: ما در کشور ظرفیت بسیار خوبی برای تولید مصالح ساختمانی با کیفیت داریم که قابلیت صادرات به کشورهای همسایه هم وجود دارد.

به گزارش بازار، عبدالجلال ایری، در تشریح بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان گفت: امروز به همراه تعدادی از اعضای کمیسیون عمران مجلس با هدف ارزیابی آخرین ظرفیت‌های تولیدات صنعت ساختمان از نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان بازدید کردیم.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: افزایش ۳۵ درصدی تعداد تولیدکنندگان حوزه صنعت ساختمان و افزایش ۱۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ در این نمایشگاه به نسبت سال گذشته نشان دهنده پیشرفت این صنعت در کشور علی رغم تمامی محدودیت‌ها و تحریم‌ها است.

ایری اضافه کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده توسط نمایندگان اتاق تعاون ایران به عنوان مجری این نمایشگاه ۱۸ کشور دنیا به صورت مستقیم و ۲۳۰ هیات تجاری از ۲۳ کشور در این نمایشگاه حضور داشته و از دستاوردهای تولیدکنندگان ما بازدید کردند؛ ارتقا کیفیت مصالح ساختمانی و تولید محصولات با تکنولوژی‌های نوین و پیشرفته یکی از ویژگی‌های نمایشگاه امسال بود از این رو حتما باید تولیدکنندگان مورد حمایت قرار گرفته و از ظرفیت آنها در ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن استفاده شود.

وی عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که در کشور باید بیش از پیش به آن توجه شود ساخت خانه با شیوه‌های نوین و صنعتی است؛ متاسفانه علی‌رغم وعده‌های دولت برای حضور کشورهای خارجی در پروژه‌های ساخت مسکن و واردات تکنولوژی‌های صنعتی‌سازی ساختمان تاکنون شاهد اتفاق خاصی در این حوزه نبودیم و خانه ها عموما به روش‌های سنتی ساخته می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این نمایشگاه از غرفه‌هایی بازدید کردیم که توان بسیار خوبی برای ساخت خانه‌های نوین با روش‌های صنعتی و پیش ساخته و با ایمنی و سرعت بالا بودند از این رو باید از این فعالان به نحو مطلوبی در حوزه ساخت خانه‌های انبوه استفاده کنیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: در کشور ظرفیت بسیار خوبی برای تولید مصالح ساختمانی با کیفیت داریم که قابلیت صادرات به کشورهای همسایه را دارند اما به دلیل نبود بازارسازی مناسب توسط دستگاه دیپلماسی کشور، این ظرفیت مغفول مانده است. لذا باید تلاش کنیم با رفع موانع موجود زمینه را برای افزایش صادرات محصولات ساختمانی فراهم کنیم.

کد خبر: ۲۳۵٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha