۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۳
ثبات قوانین؛ حداقل انتظار فعالان بازار سرمایه از مجلس
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

ثبات قوانین؛ حداقل انتظار فعالان بازار سرمایه از مجلس

حداقل کاری که ما در مجلس به منظور اطمینان خاطر فعالان بازار سرمایه می‌توانیم انجام دهیم، این است که در تصویب قوانین تصمیماتی اتخاذ شود که به ثبات اقتصاد کلان کمک کند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، محمد خدابخشی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای بازار سرمایه در مجلس شورای اسلامی گفت: حداقل کاری که ما در مجلس شورای اسلامی به منظور اطمینان خاطر فعالان بازار سرمایه می‌توانیم انجام دهیم، این است که در تصویب قوانین (چه بودجه سنواتی و چه برنامه‌های توسعه‌ای)، تصمیماتی اتخاذ شود که به ثبات اقتصاد کلان کمک کند و چشم انداز سنوات آتی برای فعالان اقتصادی و همینطور فعالان بازار سرمایه چشم انداز روشنی باشد. ضمنا اینکه تصمیمات به گونه‌ای نباشد که به بازار سرمایه لطمه بزند. این حداقل انتظاری است که مردم از مجلس شورای اسلامی و دولت دارند.

وی افزود: با توجه به حجم وسیع نقدینگی در بازار سرمایه، توقع ما از سازمان بورس اوراق بهادار هم این است که به تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای در کشور کمک کنند؛ یکی از مشکلات اساسی ما تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای است و انتظار می‌رود در بازار سرمایه سازوکاری طراحی شود که بتوان به تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای اولویت‌دار در کشور کمک کرد.

خدابخشی ضمن تقدیر از رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران بازار سرمایه برای برگزاری نمایشگاه و آشنایی نمایندگان با دستاوردهای بازار سرمایه اظهار کرد: امیدواریم مدیران بازار سرمایه به فرهنگ‌سازی و آشنایی هرچه بیشتر مردم با سرمایه‌گذاری در بورس کمک کنند. هرچه آشنایی مردم با بازار سرمایه بیشتر شود، در سرمایه‌گذاری‌ها تصمیمات منطقی‌تری هم اتخاذ خواهند کرد. ورود مردم به بازار سرمایه باید آگاهانه باشد و مردم ریسک‌های سرمایه‌گذاری در این بازار را بپذیرند تا توقع معقول و منطقی از مسئولان داشته باشند.

کد خبر: ۲۳۵٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha