۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
نقش ویژه آذربایجان شرقی در دسترسی به بازارهای خارجی
معاون اقتصادی وزارت امور خارجه مطرح کرد؛

نقش ویژه آذربایجان شرقی در دسترسی به بازارهای خارجی

تبریز- معاون اقتصادی وزارت امور خارجه به نقش ویژه آذربایجان شرقی در دسترسی به بازارهای خارجی اشاره کرد و گفت: باید از پتانسیل های بزرگ این استان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا انصاری امروز در جمع فعالان اقتصادی، صنعتی و تجاری تبریز در اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر توانمندی های اقتصادی استان آذربایجان شرقی و ضرورت استفاده از توان ملی در حوزه اقتصاد گفت: آذربایجان شرقی به دلیل همسایگی و دسترسی به کشورهای منطقه، نقش ویژه ای در صادرات و واردات کالا دارد.

وی با اشاره به اینکه نباید در آذربایجان شرقی بیکاری داشته باشیم، گفت: باید از قابلیت های مهم این استان در جهت توسعه و ایجاد فرصت های شغلی استفاده کرد.

انصاری با بیان اینکه نقش نفت در بودجه کم شده است، ادامه داد: دولت چاره ای جز توجه بیشتر به صادرات ندارد و برای همین منظور باید به فکر راهکارهای تامین بودجه از طریق تولید و صادرات باشیم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: تحقق جهش تولید در سایه افزایش صادرات است.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه دارا بودن بازار ۸۰ میلیونی خوب است اما نمی تواند سبب جهش تولید شود، گفت: صادرات ما امروز تنوع یافته، بازارهایی را در برخی کشورها دارا هستیم اما باید آن را متنوع تر کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه صادرات و واردات نیازمند تغییر فرهنگ و تحول هستیم، اظهار داشت: همزمان با سال جهش تولید، باید صادرات خوب داشته باشیم.

انصاری با اشاره به مخاطرات بازارهای کشورهای همسایه گفت: بازارهای منطقه برای ایران بازار امنی نیست و در مقابل آفریقا یکی از محیط های خوب برای صادرات است و برای همین باید به دنبال تنوع بازار باشیم.

کد خبر: ۲۳٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha