۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
وضعیت بنیادی و تکنیکال نماد وبملت چگونه است؟
تحلیل نمادهای بورسی؛

وضعیت بنیادی و تکنیکال نماد وبملت چگونه است؟

بازار در گزارشی وضعیت بنیادی و تکنیکال نماد وبملت را بررسی کرده است.

وحید بلالی؛ بازار: یکی از نیازهای فعالان بورسی، تحلیل منصفانه نمادهای بورسی بوده و این بررسی می تواند آن ها را به حقایق واقعی سهم آگاه کرده تا هم از لحاظ بنیادی از سهم خیال راحتی داشته باشند و هم از لحاظ تکنیکال در بهترین زمان وارد وخارج شوند. یکی از نمادهایی که در گروه  بانکی Pبه E خوبی داشته و از لحاظ بنیادی سهم خوبی است، نماد وبملت است، بازار در اولین تحلیل بنیادی خود این نماد را تحلیل می کند، البته بازار تحلیل تکنیکال این سهم را نیز در این گزارش محاسبه و بررسی می کند:

تحلیل بنیادی وبملت و پاشنه آشیل آن
این تحلیل بصورت اضطراری و کلی و با توجه به فوریت ارایه می شود. شرایط این سهم بسیار خاص است و شاید علت تعجیل در ورود به آن هم در این تحلیل متوجه شوید. 

۱- در بحث سودآوری بانک ملت eps=۲۷۲ تومان و p/e=۷ دارد. p/e گروه بانک ۲۰ است. این یعنی بانک ملت در کف قیمت است! under value است ! 

۲- سهم تجدید ارزیابی ۳۴۳ درصدی از تجدید ارزیابی (زمین و سرقفلی) دارد که توسط هیات مدیره و حسابرس و سازمان خصوصی سازی تایید و کدال شده و صدور مجوز نهایی سازمان بورس بسیار قریب الوقوع است. لازم به توضیح است این سهم پس از صدور مجوز و آگهی مجمع افزایش سرمایه بمدت ۳ ماه ( از تیر تا مهر ۹۹ ) بسته خواهد بود. معمولا بازگشایی های سهام بزرگ سودساز پس از تجدید ارزیابی فوقالعاده است لذا با سهم باید به مجمع رفت.

۳- بانک ملت پس از تجدید ارزیابی یک افزایش سرمایه دیگر از محل تسعیر ارز دارد که شاید مجدد محرک قیمت سهم در نیمه دوم سال ۹۹ باشد.

۴- در اولین صندوق ETF بانکی دولت (دارا یکم) که اخیرا پذیره نویسی شد بانک ملت یکی از ارکان اصلی صندوق است لذا رشد قیمت سهم روی ارزش واحدهای صندوق دارا_یکم بسیار تاثیر گذار است و قطعا سهم توسط دولت که ۱۶ درصد مالکیت بانک ملت را دارد حمایت میشود و از طرف دیگر ۳۰ درصد ترکیب سهامداری بانک ملت متعلق به شرکت های سرمایه گذاری استانی (سهام عدالت) است . لذا تمام پتانسیلهای این بانک در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ شکوفا خواهد شد تا ارزشمندی سهام عدالت تثبیت شود. تا اینجا این ۴ مورد برای تحلیل ارزندگی این سهم ارایه شد.

مجدد تاکید می‌شود از تیر تا مهر این سهم بسته است و امکان معامله ندارد این نکته می تواند سهامداران را از سود بازار تا آن مقطع محروم کند که این نقطه پاشنه آشیل هر افزایش سرمایه‌ای است


تحلیل تکنیکال وبملت

وبملت در زمان معاملات روزانه یک پهنه منظم ساخته و می تواند بعد از رهایی از این ناحیه به رشد خوبی برسد، بازدهی پهنه ها معمولا ۱۰۰ درصد است، اهداف وبملت از لحاظ تکنیکال اهداف بلندی است، هدف کوتاه مدت این نماد ۲۸۰۰ تومان است، هدف میان مدت ۳۹۷۶ تومان و هدف بلند مدت سهم ۵۸۰۰ تومان است، این نماد در صورت عبور از مقاومت خود در معاملات فردا می تواند رشد بی نظیر خود را شروع کند.

اندیکاتور MACD این نماد در حال صعود بوده و می تواند در بلندمدت سهم را در بالا نگه دارد، این سهم احتمالا در موج پنجم هفتگی قرار داشته موج سوم این نماد ۲۰۰ درصد رشد داشته و موج پنجم هم می تواند بیش از این صعود را کسب کند.در زمان ماهانه این نماد در موج سه از سه قرار داشته و می تواند صعود بسیار خوبی را در آیند شاهد باشد.

کد خبر: ۲۳٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha