۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
بارگیری همزمان ۵ فروند لندینگ‌کرافت در بندر جاسک برای نخستین بار
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق خبر داد:

بارگیری همزمان ۵ فروند لندینگ‌کرافت در بندر جاسک برای نخستین بار

جاسک- مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از بارگیری همزمان پنج فروند لندینگ‌کرافت حامل کانتینر یخچالی برای نخستین بار از بندر جاسک خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، حمیدرضا محمد حسینی تختی با اشاره به بارگیری همزمان پنج فروند لندینگ‌کرافت حامل کانتینر یخچالی در بندر جاسک افزود: این لندینگ‌کرافت‌ها حامل ۶۵ TEU کانتینر یخچالی با محموله میوه و تره بار به مقصد عمان بودند.

وی هدف از بارگیری این تعداد لندینگ‌کرافت را ارتقا سرعت عملیات تخلیه و بارگیری کالا و ایجاد زیرساخت‌های مناسب عنوان کرد و ادامه داد: مهم‌ترین شاخصه افزایش توان عملیاتی در بارگیری این تعداد لندینگ‌کرافت‌ها اجرای دستورالعمل‌های الحاقی بین‌المللی بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از مهم‌ترین مزایای حمل با کانتینر یخچالی به سهولت، سرعت و ایمنی کالا و جلوگیری از فساد آن اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر کانتینرها به دلیل ویژگی‌های کاربردی از جمله انعطاف‌پذیری، هزینه پایین، سرعت و ایمنی بالا مورد توجه صاحبان کالا و تجار قرار گرفته است.

محمد حسینی تختی اضافه کرد: ۱۰ هزار و ۶۴۰ TEU کانتینر یخچالی از ابتدای سال جاری تا کنون در بندر جاسک تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

گفتنی است؛ بندر جاسک از نظر بعد مسافت کوتاه از جمله بنادر راهبردی در سواحل مکران با هدف تقویت و ایجاد تجهیزات لجستیکی نقش مهمی در توسعه صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس دارد.

این بندر در ۳۲۰ کیلومتری شرق هرمزگان و فاصله ۱۳۰ مایلی مسقط پایتخت کشور عمان در قلب سواحل مکران واقع شده است .

کد خبر: ۲۳۵٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha