۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶
اصلاح تصویب‌ نامه تعیین ضریب افزایش حقوق سال ۱۴۰۲

اصلاح تصویب‌ نامه تعیین ضریب افزایش حقوق سال ۱۴۰۲

تصویب‌نامه‌ تعیین ضریب افزایش حقوق سال ۱۴۰۲ کارکنان و بازنشستگان دولت، اصلاح شد.

به گزارش بازار، هیات وزیران در نشستی به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تصویب‌نامه‌ تعیین ضریب افزایش حقوق سال ۱۴۰۲ کارکنان و بازنشستگان دولت را به این شرح، اصلاح کرد:

اصلاح تصویب‌نامه تعیین ضریب افزایش حقوق سال ۱۴۰۲
ـ در بند (۳) پس از واژه «افزایش» واژه «ضریب» الحاق می‌شود.

ـ بند (۵) به شرح زیر، اصلاح و تبصره‌های (۱) و (۲) آن به قوت خود باقی و متن زیر به عنوان تبصره (۳) به این بند، الحاق می‌شود:

«۵ ـ در اجرای جزء (۴) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و حداقل حقوق سایر حقوق‌بگیران، حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد و به این شرح، تعیین می‌شود:

الف. برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر مشمولان این قانون و نیز بازنشتگان و وظیفه‌بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان بیست و نه میلیون و ششصد و پنجاه و هشت هزار (۲۹۶۵۸،۰۰۰) ریال.

ب. برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت به میزان شانزده میلیون و سی و چهار هزار و چهارصد (۳۴،۴۰۰، ۱۶) ریال.

پ. در هر صورت، رعایت حداقل مبلغ حکم کارگزینی موضوع بند (۶) این تصویب‌نامه درباره کارکنان رسمی، پیمانی، قرارداد کار معین و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، الزامی است.»

بند (۶) نیز به این شرح زیر اصلاح می‌شود:

الف. در ابتدای این بند، عبارت در اجرای جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور الحاق می‌شود.

ب. عبارت حداقل مبلغ حکم کارگزینی در قرارداد افرادی که امسال، استخدام یا در قالب قرارداد کار معین یا طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جذب می‌شوند، هفتاد میلیون ۷۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال تعیین شده است، حذف می‌شود.

پ. در تبصره (۱) این بند، عبارت «صرفاً در محاسبه پاداش پایان خدمت، موضوع بند (ه) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و ذخیره مرخصی استحقاقی در زمان بازنشستگی احتساب شده است» حذف می‌شود.

کد خبر: ۲۳۵٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha