۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
آغاز عملیات اجرایی تولید همزمان برق و بخار نیروگاه اختصاصی آلومینای ایران

آغاز عملیات اجرایی تولید همزمان برق و بخار نیروگاه اختصاصی آلومینای ایران

عملیات اجرایی تولید همزمان برق و بخار (نیروگاه) اختصاصی شرکت آلومینا به ظرفیت ۱۸۰ مگاوات با حضور مدیرعامل شرکت با پیاده سازی UTM نقاط و تسطیح حریم نیروگاهی کلید خورد.

به گزارش بازار، عبدالله شه‌بخش مدیرعامل شرکت آلومینای ایران گفت: طرح‌های نیروگاهی شرکت آلومینا در قالب دو طرح نیروگاهی (نیروگاه حرارتی ۱۸۰ مگاواتی در دو مرحله ۹۰ مگاواتی و نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی در سه مرحله ۱۰ مگاواتی) به عنوان توسعه زیرساخت‌های شرکت آلومینا به منظور تأمین انرژی برق، مشکل قطعی و کاهش اجباری مصرف برق در طول سال که موجب کاهش تولید می‌شود را برطرف و بخار مورد نیاز واحدهای عملیاتی پایگاه را تأمین می‌کند و نیز زیرساخت اساسی برای افزایش و توسعه صنایع تولید آلومینا و آلومینیوم و سایر صنایع پایین دستی را فراهم خواهد نمود.

وی افزود: همه مجوزهای لازم برای احداث نیروگاه خورشیدی اخذ شده، اسناد مناقصه تهیه و با اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بررسی‌های لازم برای انتخاب سرمایه‌گذار توانمند در دست اقدام می‌باشد.

شه‌بخش گفت: همچنین اکثر مجوزهای لازم برای نیروگاه حرارتی اخذ شده و برای نهایی نمودن مجوزهای باقی‌مانده جلسات نهایی با سازمان‌های مربوطه هفته آینده برگزار می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت آلومینای ایران به همین منظور برای احداث نیروگاه حرارتی شش گروه سرمایه‌گذار مستندات لازم را ارائه که در ارزیابی کیفی صورت گرفته چهار گروه امتیاز لازم را برای شرکت در مناقصه کسب نمودند و با توجه به نهایی کردن اسناد مناقصه، امیدواریم بتوانیم حداکثر تا پایان ماه آینده سرمایه‌گذار و پیمانکار برنده مناقصه را مشخص و مراحل اجرایی با کمک پیمانکار آغاز شود.

کد خبر: ۲۳۵٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha