۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
نامه کمیسیون آموزش به صحرایی در خصوص ترمیم حقوق سرایداران مدارس
عضو کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد

نامه کمیسیون آموزش به صحرایی در خصوص ترمیم حقوق سرایداران مدارس

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از نامه اعضای این کمیسیون به وزیر آموزش و پرورش در خصوص ترمیم حقوق سرایداران خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا پاک فطرت با اشاره به اهمیت نقش سرایداران مدارس در کیفیت آموزش، تصریح کرد: نیروهای خدمتگزار در مدارس، بعضا بیش از معلم در کنار دانش آموزان حضور دارند و این نیروهای تأثیرگذار که علاوه بر نظافت مدارس وظیفه نگهداری از اموال مدارس را نیز دارند، باید به لحاظ معیشتی و اقتصادی تأمین باشند تا کیفیت آموزش در مدارس افت نکند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه امروز سرایداران مدارس از حداقل حقوق کارگری برخوردارند، افزود: این در حالی است که این نیروهای خدمتگزار بعضاً دو شیفت یا ۲۴ ساعته مشغول فعالیت هستند. یعنی علاوه بر سرایداری، نگهبان مدرسه هم بوده و بعضاً به امور بایگانی و اداری هم کمک می‌دهند.

وی با یادآوری برگزاری نشست مشترک کمیسیون آموزش مجلس با نمایندگان نیروهای خدمتگزار، گفت: پس از این نشست از طرف رئیس کمیسیون آموزش بار دیگر نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش در زمینه ترمیم حقوق نیروهای خدمتگزار ارسال شد تا علاوه بر افزایش حقوق نسبت به پرداخت اضافه کاری این عزیزان نیز اقدام شود.

پاک فطرت تصریح کرد: قطعا نامه ارسالی از طرف کمیسیون به وزیر آموزش و پرورش پیگیری خواهد شد و با توجه به اینکه تعداد این نیروهای سرایدار نیز در کشور نهایتا با ۶۵ هزار نفر می‌رسد، انتظار داریم که فوراً نسبت به ترمیم حقوق این عزیزان از طریق افزایش فوق العاده ویژه و پرداخت اضافه کاری آن‌ها اقدام شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: در نامه کمیسیون آموزش به وزارت آموزش و پرورش آمده است که این وزارتخانه مکلف است بر اساس بند ۹ فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری نسبت به پرداخت اضافه کار ماهانه و نوبت دوم نیروهای سرایدار مدارس اقدام کند و به وضعیت معیشتی این عزیزان که دچار سختی شده‌اند، رسیدگی کند.

کد خبر: ۲۳۵٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha