۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
رفع تعرض از هزار و ۶۱۵ مورد اراضی ملی
معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد

رفع تعرض از هزار و ۶۱۵ مورد اراضی ملی

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن از رفع تعرض یک‌هزار و ۶۱۵ مورد اراضی ملی به مساحت ۶ میلیون متر مربع خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، تقی رضایی معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد درباره میزان رفع تعارض‌ از اراضی ملی توضیح داد: طی چند سال اخیر که با اذن فرمانده معظم کل قوا یگان حفاظت از اراضی در سازمان ملی زمین و مسکن تشکیل شد، شاهد رشد قابل توجه رفع تعرض‌ به اراضی ملی هستیم.

وی افزود: اراضی در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن، عمدتا زمین‌های داخل محدوده و حرایم شهرها بوده و ارزش بالایی دارند.

به گفته رضایی، طی ۴ ماهه امسال ۲ هزار و ۶۸ فقره گزارش تعرض اعلام شده که یک هزار ۶۶۹ تعرض محرز شده و از این میزان یک‌هزار و ۶۱۵ مورد به مساحت ۶ میلیون متر مربع رفع تعرض انجام شده است.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تعرض‌های انجام شده از سوی اشخاص حقیقی بوده که گاهی به دلایلی مثل زیاده خواهی انجام می‌شود اما دولت در سال‌های اخیر فارغ از بحث یگان حفاظت، با اجرای قانون حد نگار و یا اقداماتی مثل پرونده خوانی توسط ادارات کل راه و شهرسازی در استان‌ها و الکترونیکی کردن بایگانی‌ها تعرضات و تصرفات را کاهش داده است.

وی ادامه داد: در ۴ سال اخیر ۱۵ نفر دستگیر شده و ۲۴۱ پرونده قضایی تشکیل شده است و بر اساس احکام قطعی صادر شده در حال حاضر ۶ میلیون‌ متر مربع رفع تعرض فوری شده و حدود یک میلیون متر مربع نیز با تشکیل پرونده در انتظار حکم قطعی دادگاه است.

رضایی با بیان اینکه بالغ بر ۴ هزار پرونده حقوقی در کل کشور تشکیل شده است، به مردم توصیه کرد در جهت حفظ بیت‌المال هرگونه تعرض به اراضی را اطلاع دهند.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن خاطر نشان کرد: به همت سازمان فناوری و با نظارت دستگاه نظارتی وزارت اطلاعات، پنجره مدیریت واحد زمین راه اندازی شده که همه پایش اراضی توسط سامانه‌های الکترونیکی انجام خواهد شد و پاسخ استعلام ما خارج از این سامانه نخواهد بود.

وی ادامه داد: در این سامانه هر تعرضی که در اراضی رخ دهد نیاز به گشت یگان ندارد و موضوع تخلفات به صورت الکترونیکی به همکاران اطلاع داده شده و رفع تعرض یه صورت فوری محقق می‌شود.

کد خبر: ۲۳۵٬۲۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha