۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
احتمال افزایش تقاضا برای دلار
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

احتمال افزایش تقاضا برای دلار

شاخص نزدک با رسیدن به محدوده میانگین ۳۴ روزه، نتوانسته به نزول میان مدت ادامه دهد و در شرایط صعودی در نوسان است و اخبار امروز می تواند بر این روند کوتاه مدت، تاثیرگذار باشد.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- در آستانه اعلام شاخص های اشتغال و نرخ بیکاری در آمریکا، معامله گران و فعالین انتظار دارند که اعلام این شاخص ها نوسانات بازار را در هر دو جهت افزایش دهد. پیش بینی ها نشان می دهد که تعداد موقعیت های شغلی ایجاد شده در یک ماه گذشته در آمریکا از مرز ۲۰۰ هزار شغل عبور کند و در صورتی که تعداد اعلامی بیش از این میزان باشد، احتمال افزایش تقاضا برای دلار وجود دارد. شاخص های سهام نیز پس از اصلاح نزولی، در موج صعودی در نوسان هستند. شاخص نزدک با رسیدن به محدوده میانگین ۳۴ روزه، نتوانسته به نزول میان مدت ادامه دهد و در شرایط صعودی در نوسان است و اخبار امروز می تواند بر این روند کوتاه مدت، تاثیرگذار باشد.

۲- در بازار طلا، قیمت پس از آنکه محدوده حمایتی ماژور ۱۹۴۲ دلاری را با اعتبار شکست، نسبت به آن پولبک کوتاه مدت داشته و با پایان پولبک به موج نزولی بازگشته و احتمال اول در کوتاه مدت و میان مدت ادامه روند نزولی خواهد بود. هرچند امروز اخبار با اهمیتی از شاخص های اشتغال NFP و همچنین شاخص نرخ بیکاری و میانگین دستمزد ها در آمریکا منتشر می شود، که می تواند بروند قیمت طلا را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

۳- در بازار نفت، قیمت با رسیدن به محدوده مهم خط روند صعودی میان مدت، نسبت به آن واکنش برگشتی معتبر داشته و دوباره به محدوده ۸۶ دلاری نزدیک شده است و عبور معتبر از این محدوده، احتمال صعود میان مدت قیمت را تقویت خواهد کرد. کاهش قابل توجه ذخایر نفت خام آمریکا نیز از این روند حمایت می کند.

۴- در برابری دلار به دلار کانادا، قیمت در ادامه روند صعودی میان مدت، میانگین های مهم روزانه را شکسته و احتمال صعود قیمت در میان مدت تقویت شده است. در حال حاضر محدوده مقاومتی مهم ۱.۳۳۸۷ در برابر صعود قیمت قرار دارد و واکنش به این محدوده تعیین کننده خواهد بود. ضمن اینکه امروز ساعت ۱۶ بوقت ایران، بصورت همزمان شاخص های اشتغال و بیکاری آمریکا و کانادا اعلام می شود، که می تواند نوسانات پر دامنه ای را در دو جهت در بازار ایجاد کند.

۵- در برابری پوند به دلار، روز گذشته بانک مرکزی بریتانیا، میزان نرخ بهره را مطابق پیش بینی ها از ۵ به ۵.۲۵ افزایش داد و این موضوع با توجه به اینکه از قبل پیش بینی شده بود، تاثیر کوتاه مدت در قیمت و تقاضا برای پوند بریتانیا داشت و قیمت پس از اصلاحی کوتاه مدت، به موج نزولی بازگشته و همچنان در میان مدت تمایلات نزولی دارد. اخبار امروز اشتغال و بیکاری آمریکا نیز می تواند بر این روند تاثیرگذار باشد.

کد خبر: ۲۳۵٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha