۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
سیاست «اول همسایگان» رئیسی همسو با دیدگاه پاکستان برای منطقه‌ای مرفه است
نخست وزیر پاکستان:

سیاست «اول همسایگان» رئیسی همسو با دیدگاه پاکستان برای منطقه‌ای مرفه است

نخست وزیر پاکستان با تمجید از رویکرد دولت ایران در توسعه همکاری‌ همه جانبه میان دو کشور گفت: اسلام‌آباد سیاست «اول همسایگان» رئیسی را همسو با دیدگاه خود برای منطقه‌ای امن، مرفه و به هم پیوسته می‌داند.

به گزارش بازار، روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان در اسلام‌آباد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد شهباز شریف امروز میزبان حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و اعضای هیات همراه وی بود.

در این بیانیه آمده است: نخست وزیر پاکستان با تاکید بر روابط نزدیک برادرانه بین دو کشور، بر تعهد اسلام‌آباد برای تقویت بیشتر این روابط با تمرکز ویژه بر تقویت همکاری ها در حوزه اقتصادی تاکید کرد.

وی با یادآوری افتتاح بازارچه مشترک مرزی پیشین-مند با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران در ۲۸ اردیبهشت امسال تاکید کرد که ابتکارات با هدف رونق اقتصادی در مناطق مرزی، جلوه ملموس اولویت مشترک برای کار جمعی برای بهبود دو ملت ایران و پاکستان است.

شهباز شریف با اشاره به اینکه سیاست آیت‌الله رئیسی مبنی بر «اول همسایگان» کاملاً با دیدگاه پاکستان برای منطقه‌ای امن، مرفه و به هم پیوسته همسو است، بر اهمیت استفاده دو کشور همسایه از موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود برای ارتقای اهداف تقویت کننده صلح و رفاه منطقه ای تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان افزود که سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به طور منحصر به فردی برای ایفای این نقش قرار دارد.

وی با ابراز نگرانی عمیق از حوادث فزاینده اسلام هراسی و نفرت ضد مسلمانان، بر عزم راسخ پاکستان برای همکاری با سایر کشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران در بیان دیدگاهی واحد علیه این گونه اقدامات ناپسند با هدف ایجاد ناهماهنگی و تفرقه افکنی در جوامع تاکید کرد.

شایان ذکر است، شهباز شریف در این ملاقات ضمن استقبال از سفر هیات جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر دعوت خود از رئیس جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد که آیت‌الله رئیسی مدعو ملت پاکستان است.

وی اظهار امیدواری کرد بعد از تحولات مربوط به انتخابات آتی پاکستان، رئیس جمهوری ایران اولین رییس دولتی باشد که به پاکستان سفر می‌کند.

کد خبر: ۲۳۵٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha