۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
کشاورزان و گلخانه داران هشدار گرما را جدی بگیرند

کشاورزان و گلخانه داران هشدار گرما را جدی بگیرند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به تنش گرما به کشاورزان و گلخانه داران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش بازار، پروین رفیعی افزود: با توجه به شرایط جوی به دامداران توصیه می شود که از عبور در ارتفاعات و مسیل ها اجتناب کنند. همچنین انتقال دام از واحدهای فرسوده مستهلک را در دستور کار قرار دهند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی تاکید کرد: زنبورداران از استقرار کندوها در مسیل ها اجتناب کنند و همواره کندوها را در زیرسایه بان قرار دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به شدت گرما، احتمال خسارت ناشی از وزش باد گرم به گلخانه ها و تاسیسات وجود دارد.

کارشناس هواشناسی کشاورزی اظهار داشت: کشاورزان آبیاری باغات و مزارع را در ساعات خنک روز بر مبنای نیاز آبی گیاه باید انجام دهند.

رفیعی خاطر نشان کرد: براساس نقشه های هواشناسی، طی دو روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط واقع در هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق فارس رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جو نسبتا پایدار خواهد بود.

از اواخر وقت امروز تا شنبه در برخی نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد. یکشنبه این شرایط علاوه بر نواحی ذکر شده در بخش هایی از شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی انتظار می‌رود.

کد خبر: ۲۳۵٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha