۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
مقاوم سازی ترانشه های کوی دادگستری به زودی عملیاتی می شود
شهردار منطقه ۲ تبریز:

مقاوم سازی ترانشه های کوی دادگستری به زودی عملیاتی می شود

تبریز- شهردار منطقه ۲ تبریز گفت: در راستای پاسخگوئی به مطالبات شهروندان ساکن در کوی دادگستری به زودی مقاوم سازی ترانشه های این کوی به انجام می رسد.

به گزارش بازار به نقل از امور ارتباطات شهرداری منطقه ۲ تبریز، موسی علی‌پور زنوزی با اعلام این خبر افزود: کوی دادگستری در سنوات گذشته از طریق تعاونی های مسکن تفکیک شده و قرار بود ترانشه های واقع در خیابان قدوسی این کوی مقاوم سازی شود که متاسفانه تعاونی ها به تعهدات خود عمل نکرده اند.

وی تصریح کرد: با این وجود شهرداری منطقه ۲ تبریز به منظور حفظ ایمنی شهروندان کوی دادگستری و در راستای حفاظت از ساکنان خیابان قدوسی، چند سال پیش اقدام به دیوارکشی و فنس کشی ترانشه های کوی مذکور به طول ۱۵۰ متر و به ارتفاع ۳ متر کرد.

شهردار منطقه ۲ همچنین از اختصاص بودجه برای مقاوم سازی هرچه بیشتر ترانشه ها در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: طرح مطالعاتی مقاوم سازی توسط مشاوران امر در حال انجام است که به محض اتمام طرح، به زودی شاهد عملیات عمرانی مقاوم سازی آن خواهیم بود.

وی سپس گفت: شهرداری منطقه ۲ تبریز برای رفع ترافیک شهری و سهولت تردد شهروندان از مرکزی ترین مسیر شهر تبریز اقدام به تملک املاک واقع در مسیر پروژه فرامنطقه ای مسیرگشائی ۳۵ متری مفتح (انقلاب) به کوثر شرقی کرده است.

وی افزود: شهرداری منطقه ۲ به عنوان معین چند منطقه شهرداری با انجام مسیرگشائی در مرکز شهر، درصدد تردد بدون ترافیک وسایل نقلیه شهری و روان سازی عبور و مرور شهروندان بوده و در این راستا نهایت تلاش خود را بکار بسته است.

شهردار منطقه ۲ تبریز در تشریح تملک پروژه فرامنطقه ای مسیرگشائی ۳۵ متری مفتح به کوثر شرقی که در حوزه شهرداری منطقه ۱۰ قرار گرفته و توسط اداره املاک و مستغلات منطقه ۲ بعنوان معین، تملک آن آغاز شده است می گوید: اعتبار اولیه مسیرگشائی ۳۵ متری مفتح (انقلاب) به کوثر شرقی در فاز اول تملک ۶۰۰ میلیارد ریال و به طول ۲۵۵ متر آغاز شده که اجرای این مسیرگشائی موجب تردد بدون ترافیک از مسیرهای همجوار همچون ۱۸ متری آزادگان و سعیدآباد فراهم می شود.

رضا محمدی معاون فنی و عمرانی شهردار منطقه ۲ تبریز نیز درباره فعالیت عمرانی آتی مسیرگشائی این پروژه می گوید: به محض اتمام مرحله آزادسازی املاک واقع در مسیر، شاهد عملیات عمرانی از جمله اجرای آسفالت ریزی، احداث پیاده رو برای تردد بدون حادثه شهروندان و جدول گذاری برای ایجاد آب‌رو جهت هدایت آب های سطحی خواهیم بود.

همچنین به گفته محسن قویدل رئیس اداره املاک و مستغلات شهرداری منطقه ۲ تملک این مسیر که موجب ارزش افزوده املاک خواهد شد، در مرحله تشکیل پرونده جهت توافق با مالکان املاک واقع در مسیر است که با استقرار کانکس در محل پروژه، تملک ۶۴ ملک تجاری و مسکونی واقع در مسیرگشائی ۳۵ متری مفتح به کوثر شرقی به انجام می رسد.

شهرداری منطقه ۲ تبریز برای رفاه حال شهروندان نه تنها بصورت فرامنطقه ای عمل می کند بلکه در حوزه استحفاظی خود نیز اقدام به عملیات تملک خیابان ۳۵ متری ابرار جهت آزادسازی مسیر کرده که تملک املاک واقع در مسیر به اتمام رسیده است.

تملک مسیرگشائی خیابان ۳۵ متری ابرار بطول ۱۳۰ متر است که به محض آغاز عملیات عمرانی این مسیر از حالت بن بست خارج می شود و سهولت تردد شهروندان و اهالی محل از سوی شهرک یاغچیان به کوی باغچه بان ممکن شده و دستیابی به سایر مسیرهای محدوده ائل گلی نیز فراهم خواهد شد.

کد خبر: ۲۳۵٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha